به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لتونی از اواخر اکتبر در وضعیت قرنطینه قرار گرفت و اولین کشور اروپایی بود که در پاییز امسال شدیدترین محدودیتها را دوباره اعمال کرد. این بدان معنی است که تا ۱۵ نوامبر (زمانی که ارزیابی مجدد انجام میشود) همه مشاغل و خدمات غیر ضروری تعطیل است و منع رفت و آمد شبانه بعد از ساعت ۸ شب وجود دارد.
تاکنون تعداد مسافران اتوبوس در مقایسه با سپتامبر، ۶۳ درصد (در روزهای هفته) و ۶۸ درصد (در آخر هفته) کاهش یافته است. با این وجود، هم اکنون کمبود رانندگان اتوبوس نیز در شهر وجود دارد، زیرا بسیاری از آنها به ویروس کرونا مبتلا شده یا با فرد مبتلا در تماس بودهاند. با در نظر گرفتن این دو عامل، مسئولان تصمیم گرفتهاند تا در بعضی از جدولهای زمانی و دفعات حرکت اتوبوسهای شهری تجدید نظر کنند. بر اساس گزارشها، ۲۲ درصد از رانندگان این شهر به دلایل پروتکلهای بهداشتی خارج از خدمت هستند.
در حال حاضر، تعداد کارکنان بیمار شرکت حملونقل عمومی به حد بحرانی رسیده است، بنابراین برای اطمینان از تداوم خدمات حملونقل، اتوبوسرانی مجبور به کاهش تعداد سفرها شده است. در واقع مسئولان تصمیم گرفتهاند که ساعت سفرها برنامهریزی شده باشد و تعداد خروجیهای اتوبوس از پایانهها کاهش یابد. البته این تصمیمگیری مشکلاتی را برای شهر به همراه خواهد داشت اما شهرداری از مسافران خواسته است که سفرهای غیر ضروری خود را طی این مدت به تعویق بیاندازند.
برای افزایش ایمنی مسافران، اداره حملونقل ابتکار جالبی انجام داده است؛ به منظور اطلاع رسانی به مسافران در مورد شلوغ بودن اتوبوس و تصمیمگیری در مورد سوار شدن یا منتظر ماندن برای وسیله حملونقل بعدی، اتوبوسهای شهر در مسیرهای پرتردد به نشانگر نور مجهز شده است.
هنگامی که ۵۰ درصد اتوبوس پر باشد، سیگنال قرمز روشن میشود و مسافر میتواند تصمیم بگیرد که سوار اتوبوس شود یا منتظر بعدی باشد.
تمامی اتوبوسهای جدید شهر مجهز به سیستم شمارش خودکار سرنشین است. بنابراین، هنگامی که فضای داخلی خودرو با ۵۰ درصد سرنشین پر میشود، سیستم حملونقل سیگنالی دریافت میکنند که به آنها اجازه میدهد سریع واکنش نشان دهند و یک وسیله نقلیه اضافی را به خط مورد نظر اختصاص دهند.
نظر شما