به گزارش ایمنا، محمد جواد رجائیان، اظهار کرد: بخش عمدهای از مراجعات شهروندان به شهرداری در حوزه مسائل مربوط به ساخت و ساز و شهرسازی است که در این میان تعداد زیادی از این موارد که تقریباً نیمی از موارد را شامل میشود دریافت پاسخ استعلامهایی است که سایر ادارات از شهرداری انجام میدهند.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال شرکتهای خدماتی آب، برق، گاز برای ارائه خدمات و یا بانکها برای اعطای وام به متقاضیان از شهرداری استعلامهایی انجام میدهند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، تصریح کرد: شهرداری مشهد پاسخ این نوع استعلام را از سال ۹۵ به صورت الکترونیک ارائه میکند که در پی آن شهروندان میتوانستند از طریق دفاتر پیشخوان ثبت درخواست کرده و پاسخشان را دریافت کنند.
رجائیان، با بیان اینکه از خرداد ماه امسال یک بازنگری در این خدمت انجام شده که روال ثبت و دریافت پاسخ استعلام ساده سازی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین سامانه نرم افزاری و وبسایت مرتبط بهینهسازی و بازنویسی شده و روش ثبت نام در سامانه نیز تسهیل شده است، اما مهمتر اینکه این امکان فراهم شده که متقاضیان بدون واسطه دفاتر پیشخوان و به صورت مستقیم میتوانند درخواستشان را در سامانه ثبت کنند و پاسخ را مستقیماً از سامانه خودشان دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، با اشاره به اینکه البته این به معنی آن نیست که امکان استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان شهرداری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طبعاً افرادی که زمان کافی و اشراف لازم در استفاده مستقیم از این خدمات را ندارند و امکانات دیجیتال نیز در اختیارشان نیست میتوانند از خدمات دفاتر پیشخوان شهرداری در قالب نماینده فنی خودشان کمک بگیرند ولی مثل گذشته الزامی در مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست.
رجائیان،ادامه داد: مالکان با مراجعه به درگاه خدمات هوشمند شهرداری به آدرس sm.mashhad.ir و دریافت یک کد فعال سازی که بروی گوشی همراه ارسال میشود میتوانند از این خدمات استفاده کنند و نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری و دفاتر هم وجود ندارد.
نظر شما