به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای اروپایی دوچرخهپسند هستند، اما در بهترین حالت هنوز ماشینها بر جادهها حکمروایی میکنند. در یک ابتکار جدید برای تبدیل شدن به شهر "کاملاً دوستدار دوچرخه"، پاریس سرمایه گذاری عظیم ۲۵۰ میلیون یورویی برای بهبود زیرساختهای دوچرخه در سرتاسر شهر کرده است که مفهوم "دوچرخه دوستی" شهر را به واقعیت نزدیکتر میکند.
حال این هزینه قرار است چگونه خرج شود؟ بخش اعظمی از این بودجه برای احداث مسیرهای دوچرخه سواری جدید اختصاص خواهد یافت؛ جداسازی در مجموع ۱۸۰ کیلومتر از خیابانها برای دوچرخه و همچنین احداث ۴۵۰ کیلومتر مسیر جدید در جادهها از جمله اقدامات هزینهبر این پروژه است. بر اساس این طرح همچنین ۶۰ کیلومتر خطوط دوچرخهسواری موسوم به «پیستهای کرونا» به مسیرهای دائمی تبدیل میشود. علاوه بر این شهر ۱۳۰ هزار جای پارک بیشتر برای دوچرخه سواران ایجاد میکند.
پاریس تنها به فکر اضافه کردن خطوط دوچرخهسواری نیست بلکه به دنبال تغییر نگرش مردم محلی نسبت به دوچرخه سواری است. یک مجموعه افزونههای جدید برای اولویت دادن به عبور دوچرخه سواران، تراموا و اتوبوس در چراغهای راهنمایی قرار است معرفی شود. در تمامی مناطق ۲۰ گانه شهر نیز، کارگاههای خودآموز تعمیر دوچرخه برگزار میشود. علاوه بر این، آموزش دوچرخه سواری به کودکان نیز در این پروژه تعریف شده است.
این پروژه تنها یکی از طرحهای مختلف برای تبدیل پاریس به مکانی سازگارتر با محیط زیست برای زندگی است. با آماده شدن برای میزبانی بازیهای المپیک در سال ۲۰۲۴، این شهر برنامه درختکاری گستردهای را نیز راه اندازی کرده و حتی در آینده ورود خودروها به چندین منطقه را ممنوع خواهد کرد.
نظر شما