به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در این نشست بر تسهیل و تسریع خدمات رسانی به ایرانیان و توسعه نهضت نرم افزاری و تجمیع و ساده سازی حداکثری خدمات کنسولی به هموطنان تاکید و از اقدامات آتی وزارت امور خارجه برای کمک به آن دسته از هموطنانی که تحت تأثیر تبلیغات مسموم خارجی برای سفر به کشور در حالت تردید قرار دارند، خبر داد.
وی وزارت امور خارجه و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را ملجا و مامن همه ایرانیان دانست و تاکید کرد: حتی افرادی که به نحوی جرمی هم مرتکب شده اند، از حق دریافت خدمات کنسولی برخوردارند.
وزیر امور خارجه با تشکر از خدمات ارائه شده از سوی حوزه کنسولی وزارت امور خارجه، اعم از داخل و در نمایندگیها، در زمینه ایجاد پنجره واحد خدمت، ساده سازی فرمها، رفع مشکلات سامانه میخک، ایجاد کشیکهای شبانه روزی برای کمک به ایرانیان متقاضی کمک، رسیدگی به مشکلات نسلهای دوم و سوم ایرانیان از جمله در حوزه خروج مشمولین و ایجاد سامانه ارتباط مستقیم ایرانیان با وزیر امور خارجه دستورات لازم را به مسئولان بخش کنسولی صادر کرد.
در این نشست مجازی علاوه بر حضور جمعی از هم میهنان مقیم خارج از کشور، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و دیگر مدیران این حوزه و همچنین سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و رئیس و اعضای دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن نیز حضور داشته و گزارش مبسوطی از عملکرد بخشهای کنسولی، فناوری و دفتر حفاظت منافع در حوزه کنسولی و خدمات الکترونیک به وزیر امور خارجه ارائه کردند.
نظر شما