مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی حائز رتبه برتر طرح‌های بتنی سال شد

مدیر پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع شهید سلیمانی گفت: طرح مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح چهارسطحی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اوایل سال ۱۴۰۰ به همایش طرح‌های بتنی سال ارسال و بعد از بررسی توسط هیئت داوران به عنوان طرح برتر بتنی سال معرفی شد.

سید سلمان قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همایش روز بتن و کنفرانس ملی بتن سالی یک بار در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه هر سال برگزار می‌شود و انجمن بتن ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزار کنندگان این همایش هستند.

وی افزود: طرح مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح چهار سطحی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اوایل سال ۱۴۰۰ به همایش طرح‌های بتنی سال ارسال و بعد از بررسی توسط هیئت داوران به عنوان طرح برتر بتنی سال معرفی شد؛ از این طرح به زودی در همایش طرح‌های بتنی سال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیر پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی متفاوتی از شهرداری‌ها و ادارات راه استان‌های مختلف در بخش مسابقه این همایش شرکت کرده بودند، اما سازه خاص بتنی، طراحی خاص و اجرای خاص این پروژه موجب شد این طرح رتبه برتر را به خودش اختصاص دهد.

قاضی عسگر تصریح کرد: هشت هزار تن آرماتور و حدود ۶۳ هزار متر مکعب بتن‌ریزی در این پروژه انجام شده است که به نوبه خود کم‌نظیر است؛ به علاوه سرعت اجرای این پروژه با این حجم عملیات بسیار بالا بود و طی ۲۰ ماه به بهره برداری رسید؛ لذا هم سرعت و هم کیفیت در روند اجرای این طرح مورد توجه بوده و بر کسب رتبه برتر این پروژه اثرگذار بوده است.

وی گفت: هماهنگی کامل سازه بتنی با طرح معماری، توجه به مسائل زیباشناختی پل، به‌کارگیری نوآوری‌های متعدد در روش‌های طراحی و ساخت، آرماتوربندی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی از دیگر شاخصه‌های منحصر این طرح بوده است که توانسته خودش را به عنوان یک پروژه برتر نشان دهد.

کد خبر 527089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.