به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتوبوسهای الکتریکی خودران جدید دانشگاه مادرید به گونهای طراحی شده است که نظارت بر تردد آنها از راه دور به طور کامل امکانپذیر است ضمن اینکه، مسافران نیز از امینت بسیار بالایی در این خودروها برخوردار خواهند بود. پیش از این یعنی در اکتبر سال ۲۰۲۰، مینیبوس الکتریکی بدون راننده فوق مسیر سه کیلومتر و ۸۰۰ متری محوطه دایرهای دانشکده Cantoblanco را سپری کرده اما با اختلالات متعددی مواجه شده بود. خودروی سابق از امکاناتی نظیر تکنولوژی لیدار یا فناوری سنجش از راه دور برخوردار بود که در این روش از طریق تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور منعکس شده، فاصلهها اندازهگیری میشود.
اختلالات موجود در مینیبوس الکتریکی سابق، باعث توقف فعالیت آنها در دانشگاه مستقل مادرید شد که این امر، طراحان را به اصلاح نقصهای موجود سوق داد. در پی تلاشهای بیوقفه این افراد، تعداد دو وسیله لیدار دیگر و همچنین سختافزار پیشرفتهای به امکانات اتوبوس افزوده شد که در نتیجه آن، امنیت مسافران در سطح بالاتری قرار گرفت.
علاوه بر این، بهبودهای دیگری در نرمافزار خودرو صورت گرفته است که به مسیریابی بهتر اتوبوس کمک میکند ضمن این که سیستم ترمز خودرو را روانتر میکند. این تغییرات سرعت اتوبوس الکتریکی بدون راننده را نیز تحت تأثیر قرار میدهد که به سهم خود میتواند امنیت افراد سوار بر آن و همچنین عابران پیاده و دوچرخهسواران اطراف را تضمین کند.
هر خودروی الکتریکی بدون راننده در دانشگاه مستقل مادرید از ۶ صندلی برای مسافران برخوردار است که همگی دارای کمربند ایمنی است. خودروی جدید در مجموع ۱۲ مسافر را در هر بار تردد حمل میکند که نیمی از آنها باید به صورت ایستاده سفر خود را ادامه دهند.
نظر شما