برگزاری «جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها» در روز اول مهرماه/آغاز فعالیت آموزشی مدارس از سوم مهر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی در دوره ابتدایی با جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در اول مهر خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش وپرورش، رضوان حکیم‌زاده در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده بین ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای اجرایی دولت در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید در دوره ابتدایی با «جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها» در اول مهر خواهد بود و آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، از سوم مهر می‌باشد و مدارس بنا بر شرایط مناطق خود آموزش‌ها را به صورت حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهند داشت.

وی با اشاره به این که بازگشایی به شکل تدریجی اتفاق خواهد افتاد؛ افزود: مدارس در مناطق عشایری و روستایی کم جمعیت به علت عدم دسترسی به ابزار هوشمند و زیرساخت‌های فناوری، سال گذشته به شکل حضوری بوده و در سال جدید نیز در اولویت بازگشایی حضوری می‌باشند.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص توانمندسازی معلمان برای سال تحصیلی جدید، گفت: کرونا علی رغم چالش‌ها و آسیب‌های جدی که داشت فرصت‌هایی را هم برای نظام آموزشی ایجاد کرد که یکی از آنها افزایش توانمندی معلمان برای استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش بود. این امر در حالت طبیعی ممکن بود سال‌ها به طول بیانجامد. معلمان توانستند در یک فرصت محدود این توانمندی را در خود ایجاد کنند. آموزش و پرورش هم در این راستا دوره‌هایی را برگزار کرد.

وی با اشاره به افزایش کیفیت و قابلیت محتواهای آموزشی تولید شده برای سال تحصیلی جدید، بیان کرد: استفاده از چند رسانه‌ای ها و ارائه آموزش به صورت جذاب که تا اندازه‌ای بتواند خلأ ناشی از عدم ارتباط میان دانش‌آموز و فضای واقعی کلاس را جبران نماید همواره در دستور کار آموزش و پرورش بوده است. در این راستا از ظرفیت خوب استان‌ها استفاده شده و قطب‌هایی تعیین شدند که هر کدام از آنها مسئولیت تهیه محتوای دروس هریک از پایه‌های تحصیلی را به صورت تخصصی بر عهده گرفتند.

حکیم‌زاده از به روز رسانی و استفاده از قابلیت‌های جدید در شبکه شاد برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: امیدوارم با توجه به ارتقاهای صورت گرفته در این شبکه و تغییرات خوبی که در ساخت محتواهای آموزشی ایجاد شده است بتوانیم شرایطی را برای دانش آموزان فراهم کنیم که تا اندازه‌ای خلأ ناشی از عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس را جبران کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مداوم تیم قوی و کارآمد در مدرسه تلویزیونی، از بُرد گسترده این بستر در بسیاری از مناطق کشور به عنوان ویژگی بسیار خوب آن نام برد و افزود: در بسیاری از مناطق کشور که زیرساخت‌های فناوری وجود ندارد و یا دانش آموزان به دلایل شرایطی که دارند امکان استفاده از ابزار هوشمند را ندارند، «مدرسه تلویزیونی» در دو سال گذشته توانسته است آموزش با کیفیت را فراهم کرده و حتی یک منبع یادگیری خوب برای معلمان باشد.

کد خبر 523707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.