به گزارش ایمنا شهردار اصفهان در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و برای خرید موتورسیکلتهای برقی تسهیلات ویژه ارائه میکند که این طرح با تخفیف و شرایط اقساطی بلند مدت ۵ ساله به شهروندان ارائه میشود.
موتور سیکلت برقی چیست؟
موتورسیکلت برقی به موتورهایی گفته میشود که با برق حرکت میکنند و به عبارتی، سوخت آنها به جای بنزین، برق است. برق مورد نیاز موتورسیکلت از طریق باتری تأمین میشوند، دود تولید نمیشود و هوا را آلوده نمیکند.
امروزه با توسعه تکنولوژی از روشهای زیادی برای پیشگیری از آلودگی هوا استفاده میشود. در سالهای اخیر موتور سیکلت های برقی در مدلهای مختلف تولید شدند که دارای باتری قابل شارژ هستند. با هر بار شارژ باتری موتور سیکلت، مسافتهای طولانی را طی کنید و برندهای شناخته شده و مطرح دنیا، شروع به تولید انواع موتور سیکلت برقی کردند.
مزایای موتور برقی
- گشتاور و قدرت آنی
- نگهداری آسان
- سواری آرام و بی صدا
- ایده آل برای استفاده در شهر
- وزن سبک
- کمک به محیط زیست
- کاهش آلودگی صوتی
مشخصاتی که باید در حین خرید موتور سیکلت برقی در نظر گرفت
- نوع موتور
- توان موتور
- نوع باتری
- ظرفیت باتری
- ولتاژ باتری
- مدت زمان شارژ
- شارژر
- حداکثر سرعت
- حداکثر پیمایش
- شیب روی
- قابلیت حرکت رو به عقب
مراحل ورود ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی
۱- در اولین گام وارد سایت my.isfahan.ir شوید. بدین منظور کافی است این آدرس را در مرورگر خود تایپ کنید یا طریق دکمه زیر وارد سامانه شوید:
سامانه خدمات الکترونیک شهرداری اصفهان
با باز شدن سایت با صفحهای به شکل زیر مواجه میشوید:
۲ - در مرحله دوم از منوی زیر فیلد رهگیری یا قسمت پایینتر صفحه که مربوط به خدمات الکترونیک است از بخش «حمل و نقل و ترافیک» گزینه «ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی» را کلیک کنید:
۳ - پس از کلیک «ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی» وارد بخش زیر میشوید که «مراحل دریافت تسهیلات» و «شرایط تحویل» قرار گرفته شده است:
مراحل دریافت تسهیلات و تحویل موتوربرقی:
- ۱ - تکمیل فیلدهای مشخص شده و دریافت کد رهگیری
- ۲ - انجام اعتبار سنجی و ارسال پیامک برای متقاضیان جهت تأیید مدارک و ارسال معرفی نامه به صندوق کارآفرینی امید
- ۳ - مراجعه به فروشگاههای منتخب و انتخاب محصول مورد نظر و اخذ پیش فاکتور جهت ارائه به صندوق کارآفرینی امید
- ۴ - مراجعه به صندوق کارآفرینی امید جهت افتتاح حساب و تکمیل مدارک جهت اخذ تسهیلات
- ۵ - اسقاط موتور سیکلت فرسوده و تحویل گواهی اسقاط به صندوق کارآفرینی امید
- ۶ - دریافت تاییدیه صندوق کارآفرینی امید و معرفی به فروشگاه منتخب جهت دریافت موتورسیکلت برقی
- ۷ - انجام تسویه حساب (به صورت نقد و اقساط) با فروشگاه و دریافت موتورسیکلت مورد نظر
شرایط تسهیلات:
- ۱ - پرداخت وام ۱۲۰ میلیون ریالی (با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۵ ساله) جهت خرید موتور برقی
- ۲ - پرداخت ۱۵ میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف شهرداری
- ۳ - پرداخت ۲۰ میلیون ریال تخفیف از طرف فروشنده
- ۴ - دریافت تسهیلات از فروشگاه منتخب جهت تکمیل مابقی قیمت موتورسیکلت برقی (طبق شرایط اعلام شده از طرف فروشگاههای عامل)
مدارک مورد نیاز
- ۱. تصویر کارت ملی (اجباری)
- ۲. تصویر صفحه اول شناسنامه (اجباری)
- ۳. تصویر صفحه دوم شناسنامه (اجباری)
- ۴. مدرک دال بر اقامت در شهر اصفهان (قبض تلفن ثابت / سند مالکیت / اجاره نامه) (اجباری)
- ۵. کارت پایان خدمت (برای آقایان اجباری است)
۴ - در این مرحله فایلهای مورد نیاز را آپلود میکنیم و گزینه ثبت درخواست را کلیک میکنیم .
۵ - در مرحله آخر و پس از ثبت درخواست کد رهگیری برای شما ارسال میشود.
ثبت نام تسهیلات ویژه جایگزینی موتور برقی یکی از ۳۴ خدمتی است که در سامانه اصفهان نما به آدرس my.isfahan.ir ارائه شده است. در این سامانه خدمات ذیل به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار میگیرد:
شهرسازی، ساخت و ساز و ساختمان |
|
امور پیمانکاران، کسب و کار و مشاغل |
|
محیط زیست و فضای سبز |
|
حمل و نقل و ترافیک |
|
فضاهای شهری و معابر عمومی |
|
حوادث و تخلفات |
|
گردشگری، تفریح و سلامت |
|
آموزش، پژوهش و فرهنگ |
|
ارتباطات، نظرسنجی و رضایتسنجی |
|
آرامستانها |
|
افراد میتوانند با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir یا نشانی http://my.isfahan.ir/Home/Services به این خدمات دسترسی پیدا کنند.
نظر شما