به گزارش ایمنا، بهرام فرهخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون روزانه بین ۹ تا ۱۳ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی کلانشهر تبریز جابجا میشود، افزود: این در حالی است که تا پیش از شیوع ویروس کرونا آمارهای مربوط به جابجایی مسافر توسط قطار شهری تبریز بیشتر از این تعداد بود.
وی با اشاره به رعایت پروتکلهای بهداشتی در مجموعه شرکت بهرهبرداری مترو تبریز، اضافه کرد: پروتکلهای بهداشتی شامل ضدعفونی تجهیزات، فروش ماسک به نرخ دولتی و ضدعفونی داخل قطار توسط مه پاش سرد در هر سفر به صورت مرتب انجام میشود و این اطمینان را به مسافران و شهروندان میدهیم که تا حد امکان با رعایت این پروتکلها پیش میرویم.
مدیر عامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری تبریز خدمترسانی بیوقفه و تأمین امنیت مسافران را اولویت محوری و مهم شرکت بهرهبرداری مترو تبریز اعلام و اظهار کرد: این شرکت وظیفه تعمیرات، نگهداری از تجهیزات و سامانههای حمل و نقل ریلی را دارد که در کنار آن هر روز از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در حوزه جابجایی مسافران نیز به ارائه خدمات میپردازد.
فرهخت با اشاره به بازدید اعضای شورای ششم اسلامی تبریز از طرحها و بخشهای مختلف قطار شهری، خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات شرکت بهرهبرداری قطار شهری در این بازدید بررسی شد که امیدوارم نتیجه آن خدمترسانی بهتر و مناسبتر به مردم تبریز باشد.
فرهخت ادامه داد: دپو لاله، مرکز آموزش سیمولاتور، ساختمان مرکزی شرکت بهرهبرداری، ساختمان مرکز فرمان قطار شهری و دپوی ائلگلی مقصد بازدید اعضای شورای شهر تبریز بود که از تمام تجهیزات منصوب و سامانه حمل و نقل ریلی بازدید کردند.
طرح مطالعه پروژه قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهرهبرداری رسید؛ این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه و در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.
در حال حاضر فاز ۱ و ۲ خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائلگلی تا ایستگاه میدان کهن در حال بهرهبرداری است.
منبع: ایرنا
نظر شما