به گزارش ایمنا، اسماعیل قندهاری افزود: در حال حاضر ۱۷۰ دستگاه اتوبوس شهری در نیشابور فعال است که از این تعداد ۶۷ دستگاه متعلق به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: از ۱۱ سال قبل هیچ اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی نیشابور افزوده نشده و برای حل مشکل فرسودگی این ناوگان دولت باید پای کار بیاید.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور گفت: پارسال وزارت کشور شیوهنامهای صادر کرد که بر اساس آن اتوبوسهای فرسوده باید بازسازی و با مالکان آنها قرارداد بسته شود به همین خاطر امکان آزادسازی سند برخی از این خودروها امکانپذیر نیست.
وی افزود: در سال ۱۳۹۳ قیمت یک دستگاه اتوبوس صد میلیون تومان و یارانه پرداختی از طرف دولت سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و در همان سال ۴۰ اتوبوس بازسازی شد در حالی که امسال قیمت هر دستگاه اتوبوس پنج میلیارد تومان شده و یارانهای هم پرداخت نمیگردد.
قندهاری اضافه کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ هیچ یارانهای پرداخت نشده و قیمت لاستیک هم ۱۵ درصد افزایش یافته است.
وی درباره اعتراض برخی رانندگان اتوبوس شهری نیشابور طی روزهای اخیر گفت: از زمان شیوع کرونا درآمد و معیشت این افراد دچار مشکل جدی شده بطوری که درآمد و هزینههایشان با یکدیگر همخوانی ندارد و به طور میانگین ماهیانه ۵۰ میلیون ریال خسارت میبینند.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور خاطرنشان کرد: پیش از این از سوی دولت کمکهایی با عنوان یارانه بلیت پرداخت میشد که بخشی از هزینهها را جبران میکرد اما از ۶ سال گذشته هیچ یارانهای پرداخت نشده و شیوع کرونا هم موجب کاهش شدید مسافران شهری که تنها منبع درآمد رانندگان اتوبوس شهری است، شده است.
قندهاری ادامه داد: شهرداری نیشابور از پارسال تلاش کرده تا جایی که میتواند با پرداخت یارانه این شرایط را تسهیل کند اما برای حل این مشکل باید کمکهای دولتی داشته باشیم.
وی گفت: پیش از شیوع کرونا هر دستگاه اتوبوس روزانه هزار و ۷۰۰ نفر را جابهجا میکرد در حالی که این تعداد اکنون به ۲۵۰ نفر رسیده است.
منبع: ایرنا
نظر شما