به گزارش ایمنا، اصغر جهانگیر در نشست شورای عالی قوه قضائیه به ارائه گزارشی از مشکلات مطرحشده از سوی مراجعهکنندگان به واحدهای قضائی پرداخت و با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در سراسر کشور که بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت را به مردم ارائه میکنند، بر ضرورت توزیع مناسب این دفاتر در سطح کشور تاکید کرد.
وی افزود: متأسفانه هنوز در برخی از مناطق روستایی و کمبرخوردار کشور، دفاتر خدمات قضائی راه اندازی نشدهاست که ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به راهاندازی آنها اقدام شود.
رئیس دفتر بازرسی قوه قضائیه با بیان جزئیات احصاء شده مشکلات مردم همچنین بر توسعه کیفی دفاتر خدمات قضائی متناسب با توسعه کمی آنها تاکید کرد و گفت: آموزش مردم برای استفاده حداکثری از خدمات الکترونیکی قضائی باید در دستور کار دستگاه قضائی باشد.
وی به تشریح بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به دادسراها پرداخت و ادامه داد: تأخیر در ثبت پروندهها، ارجاعات متعدد پروندهها به کارشناسان، صدور قرارهای عدم صلاحیت که به صورت غیرحضوری صادر شدهاند، عدم وجود سازوکارهای مشخص برای رسیدگی به پروندههای کثیرالشاکی و آمارگرا بودن برخی شعب، از جمله مصادیق احصاء شده نارضایتی مردم در مراجعات آنها به دادسراهاست.
منبع: ایرنا
نظر شما