پارک های سطح شهراصفهان با سلول های خورشیدی روشن می شوند

خبرگزاری ایمنا:معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از ساخت نیروگاه خورشیدی در اصفهان با ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و‌ات برق خبر داد و اعلام کرد:همانند سال های گذشته در بودجه سال آینده نیز تجهیز پارک ها و سیستم های فرماندهی تقاطع های سطح شهر به سلول های خورشیدی در دستور کار شهرداری قراردارد.

به گزارش ایمنا، محسن رنجبر با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ کشورهای جهان گرم شدن بیش از انتظار زمین و افزایش دی‌اکسیدکربن جو به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی است که برای جلوگیری از آن بایستی به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری اصفهان نیز بر لزوم استفاده از انرژی‌های پاک تاکید دارد، افزود: بر مبنای برنامه های توسعه پایدار شهر، نیروگاه خورشیدی فتوو‌لتاییک در اصفهان با مشارکت دیگر بخش ها احداث خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خصوصیت بزرگ این نیروگاه را استفاده از انرژی خورشیدی دانست و تصریح کرد: سلول‌های فتوو‌لتاییک انرژی خورشیدی را جذب و به طور مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این نیروگاه ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و‌ات برق را دارد، ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی فتوو‌لتاییک با این توان در شهر اصفهان منحصر به فرد است.
رنجبر اضافه کرد: استفاده از سلول‌های فتوو‌لتاییک در کشور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و تولید این میزان برق از این طریق گامی موثر در استفاده بهینه از منابع تجدید پذیر خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نیروگاه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: طی مکاتباتی که سازمان با شرکت توزیع برق استان و نیز برق منطقه‌ای اصفهان داشته است، مقرر شده است که این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شود.
وی با بیان اینکه در دنیا از این نوع تولید انرژی بسیار استفاده می‌شود، تصریح کرد: استفاده از سلول‌های فتوو‌لتاییک در کشور منحصر به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و سیستم روشنایی در پارک ها و فضای سبز است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: بحث اصلی مشارکت با بخش خصوصی است و هدف شهرداری استفاده و فرهنگ‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر می باشد که در سایر نقاط جهان کار شده و مو‌فقیت‌آمیز بوده است.
کد خبر 51555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.