به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیلالله کاظمی اظهار کرد: با توجه به سیاستهای شهردار و شورای شهر در سه سال گذشته پروژههای حوزه حمل و نقل در رینگ پیرامونی شهر و با هدف تسهیل اتصال و تردد شهروندان اجرا شده است.
وی افزود: بر همین اساس همه تقاطعهای غیر همسطح و پلها در چهارچوب مطالعات طرح جامع حمل و نقل و تسهیل تردد ایمن در رینگ پیرامونی و اتصال آن به نقاط مختلف شهر احداث شده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس نیز در این چهارچوب در حال احداث است، اظهار کرد: آخرین حلقه اتصال رینگ پیرامونی شهر نیز پروژه چپ گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی است که این پروژه نیز اکنون با سرعت مناسبی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس که ۲۲ آبان ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد، با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرارگرفته است.
کاظمی تصریح کرد: این پروژه در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول زیرگذر به همراه میدان احداث میشود و پل سوم به دلیل اینکه در حال حاضر ضرورت ندارد، اجرا نخواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، در حال حاضر دارای حدود ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: فاز اول که شامل زیرگذر با عرض حدود ۳۰ متر و طول حدود ۶۵۰ متر است ظرف ۱۰ ماه و با همکاری معاونت اقتصادی در تأمین مالی پروژه احداث خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: این پروژه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۷ درصد برخوردار است و طبق برنامه ریزی اوایل پاییز آماده بهره برداری خواهد شد.
نظر شما