به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول امینی امروز _ سهشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰_ در آئین بهره برداری از مرکز نظارت تصویری اداره کل حراست شهرداری، اظهار کرد: مجموعه اداره کل حراست شهرداری اصفهان، یکی از اداره کلهای فعال، پرتلاش و گمنامی است که نیروهای خدمتگزار این مجموعه در بیشتر محیطهای شهرداری حضور دارند؛ اما به واسطه نوع کاری که انجام میدهند (محرمانگی) هیچ زمانی نتوانستهاند بهرهوری خود را مطرح یا رسانهای کنند.
وی افزود: بر اساس چارت مصوب سازمانی اداره کل حراست شهرداری اصفهان دارای ۶۹ پست و تعداد کل نیروهای حراست ۴۶ نفر بوده که بر اساس مأموریتهای این اداره کل و جمعیت شهر اصفهان پیشنهاد شد حدود ۱۲۰ نفر نیرو برای این اداره کل در نظر گرفته شود که هنوز با این پیشنهاد موافقت نشده است، اداره کل حراست شهرداری اصفهان ۴۳ مکان در ۱۵ منطقه، ناژوان، پنج معاونت، پنج شرکت و سالن اجلاس را کنترل، نظارت و پوشش میدهد.
مدیر کل حراست شهرداری اصفهان گفت: در حوزه ستاد در این اداره کل اقداماتی از جمله پیگیری و رسیدگی به شکایات ارباب رجوع و پاسخگویی به آنها، بازرسی و نظارت از حراستهای محیطهای شهرداری، برگزاری جلسات هماندیشی و گردهمایی نیروهای حراست، حضور در کمیسیونهای مختلف شهرداری مناقصات و مزایدهها، پیگیری و برخورد با متخلفان بعد از بررسیهای لازم و شرکت در جلسات کمیسیونها در داخل و خارج از شهرداری انجام شده است.
امینی افزود: علاوه بر موارد گفته شده در حوزه پرسنلی اقداماتی همچون پیگیری و پاسخ به استعلامات مدیران و کارکنان شهرداری و بخشی از پیمانکاران، مصاحبههای ارشادی و و تذکری و شناسایی افراد مختلف و برخورد با تخلفات و جرایم آنها از طریق مبادی ذیربط، پیگیری برای تشکیل پروندههای پرسنلی و بهروزرسانی آنها، تحویل کارتهای شناسایی پرسنل شهرداری، پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی نسبت به پرسنل شهرداری و پاسخگویی به ارباب رجوعان، پیگیری و نظارت بر دریافت و ارسال فرمهای خروج و ورود به کشور کارمندان شهرداری، انجام شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه اسناد نیز اقداماتی همچون راه اندازی سیستم جامعه نظام مکاتبات دارای طبقه بندی شهرداری، پیگیری و نظارت بر میزان دسترسی کارکنان به اسناد طبقه بندی و گردش اسناد فوق در محیطهای شهرداری، کشف عناوین جعل اسناد مدارک تحصیلی سند سازی و فاکتور سازی و همچنین پیگیری از مراجع مربوطه برای برخورد قانونی دریافت پاکتهای مزایده و مناقصه و ارسال به اداره کل حقوقی شهرداری، صدور کارتهای شناسایی پرسنل شهرداری به تعداد ۹ هزار کارت هوشمند، پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم برای برنامههای مختلف بر اساس بخشنامهها و دستورالعملهای حفاظتی و امنیتی، اسکن و پالایش و الکترونیکی کردن پروندههای پرسنلی شهرداری به تعداد ۱۲ هزار پرونده، دریافت صدور و ارسال نامههای محرمانه و جمعآوری مهرهای بلا استفاده در مناطق و سازمانها برای جلوگیری از سو استفاده از جمله اقداماتی است که انجام گرفته است.
مدیر کل حراست شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر این در حوزه حفاظت فیزیکی ساماندهی و ساماندهی نیروهای کارآمد و متخصص، اجرای آموزش نیروهای انتظامات پیگیری برای اجرا و نصب و راهاندازی مرکز مانیتورینگ حفاظت فیزیکی شهرداری، پیگیری برای اجرا و نصب گیت ورودی شهرداری مرکزی برای کنترل ورود و خروج ارباب رجوع، پیگیری برای راه اندازی ارتباطات بی سیم برای پیگیری برای ارتقا و افزایش دوربینهای نظارتی در محیطهای مختلف شهرداری، پیگیری برای تقویت وضعیت دربها و پنجرهها و حصارهای پیرامونی اماکن شهرداری، پیگیری برای اصلاح و ایجاد وضعیت روشنایی اماکن شهرداری برای جلوگیری از سرقت و پیشگیری اقدامات خرابکارانه و ارائه پیشنهاد برای پوشش بیمهای سرقت بعضی از اماکن برای صرفهجویی در بکارگیری نیروی انتظامات دیگر اقداماتی است که انجام شده است.
امینی افزود: همچنین راه اندازی گشت برای بازدید و سرکشی از حوزههای انتظامات در طول شبانهروز، تهیه شناسنامه محیطی از اماکن تحت نظارت حفاظت فیزیکی پیگیری برای ادغام بعضی از ساختمانها و انبارها برای صرفهجویی در بکارگیری نیرو، نظارت بر جانمایی دوربینهای نظارتی اماکن مختلف شهرداری، پیگیری برای تجهیز امکان شهرداری به تجهیزات اعلام و اطفا حریق، ارائه پیشنهاد به معاون مالی شهرداری برای برقراری بیمه بدنه خودروها برای جلوگیری از ضرر و زیان در حوادث احتمالی همچون تصادفات و آتش سوزی، پیگیری برای متحدالشکل کردن لباس و فرم و آرم و علائم نیروهای انتظامات این مجموعه، پیگیری برای تهیه و نصب نرم افزار ثبت ورود و خروج مراجعهکنندگان به شهرداری مرکزی و گزارشگیری روزانه و پیگیری برای تهیه و نصب نرمافزار نظارتی برای کنترل و نظارت بر نیروهای انتظامات و گزارشگیری عملکردی از آنها از جمله اقداماتی است که انجام شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در حوزه حفاظت آیتی نیز ارتقا و ایمن سازی آنتی ویروس اختصاصی حراست شهرداری اصفهان مشاوره و ارائه راه حل به همه سازمانها و مناطق تابعه شهرداری، همکاری مشاوره و نظارت در خصوص زیر ساخت و طراحی سیستمهای نظارت تصویری به حفاظت فیزیکی، بازدید و بازرسی فنی از محیطها و سازمانهای تابعه، نظارت بر تأمین تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و موارد امنیتی آنها نظارت بر قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و نظارت تصویری و کارشناسی امور مربوطه، تهیه بانکهای اطلاعاتی جمعآوری شده پیمانکاران پرسنل و تجهیزات نظارت بر ورود و خروج کنترل تجهیزات فناوری اطلاعات از محیط نظارت و رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی در خصوص نصب و توسعه شبکههای موجود در محیط، ارائه گزارشات جرایم رایانهای به مبادی مربوطه تعیین ضوابط حفاظتی و دسترسی به اتاق سرور و کنترل ترددها نظارت دورهای از روند تهیه نسخه پشتیبان، تعیین صلاحیت پیمانکاران و مشاوران برای انجام خدمات حوزه فناوری اطلاعات قبل از انعقاد قرارداد، بازدید و بازرسی از سیستمهای نظارت تصویری محیطها و پیگیری تشکیل کمیته راهبردی امنیت اطلاعات و حضور آنان در کمیته به عنوان عضو، از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.
نظر شما