به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی تأمین اجتماعی تهران بزرگ، حسین امیری گنجه مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ که به همراه لقمان شوقی دبیر شورای معاونین و رضا عرب سرخی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ از شعبه ۷ بازدید میکرد، با ذکر مطلب فوق افزود: شعبه هفت بزرگترین شعبه تحت پوشش بازنشستگان و مستمری بگیران در کل ایران است.
وی افزود: از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۳۵۲ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش اداره کل غرب است.
امیری گنجه افزود: شعبه هفت غرب تهران بزرگ با تحت پوشش قرار دادن ۴۶ هزار و ۲۵۰ نفر بازنشسته و بازمانده بزرگتر ین شعبه در سطح ایران است که باید با نگاه ویژه مشکلات آن را به حداقل رساند.
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در مقایسه آماری تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه نسبت به استانهای دیگر گفت: تعداد مستمری بگیران شعبه هفت غرب تهران نسبت به استانهای خراسان جنوبی، شمالی، بوشهر، ایلام چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویرا حمد بیشتر و حتی نسبت به بعضی از استانها دو برابر جمعیت بازنشسته و بازمانده تحت پوشش این شعبه است.
امیری گنجه نامطلوب بودن فضای فیزیکی بعضی از شعب را یکی از دغدغههای این اداره کل دانست و افزود: بسیاری از شعب غرب تهران بزرگ از فقر فضای فیزیکی رنج میبرند که از این بابت شرمنده مردم و کارکنان هستیم و تلاش داریم با تغییر در رویههای کاری مشکلات جامعه مخاطبین را به حداقل برسانیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران در گذشته برای استعلام وضعیت دریافت مستمری به شعب مراجعه میکردند که با اجرای طرح ۳۰۷۰ این مراجعات حذف و بازنشستگان از منزل خود و از طریق گوشی موبایل و از سامانه سازمان تأمین اجتماعی، گواهی وضعیت دریافت و بعد میتوانند آن را رمز گذاری شده به هر جا مایل هستند، ارائه کنند.
وی تاکید کرد با گذشت بیش از هفت ماه از اجرای طرح مذکور و ارائه خدمات غیرحضوری، بسیاری از بازنشستگان هنوز مانند گذشته برای دریافت استعلام به شعبه مراجعه مینمایند و خواستار انجام درخواستهای خود به روشهای سنتی میباشند. امیدواریم با توسعه طرح ۳۰۷۰ تغییر رفتار این عزیزان را شاهد باشیم.
وی به بازنشستگان و مستمری بگیران توصیه کرد با توجه به شرایط خاص پاندمی ویروس منحوس کرونا، جهت انجام امور اداری خود از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.
امیری گنجه حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران را یکی دیگر از سرویسهای خدمت رسان در طرح ۳۰۷۰ برشمرد و افزود: حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، خدمت دیگری از سازمان تأمین اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری است.
وی تاکید کرد: روش بهرهمندی از این طرح اینگونه است که ثبت هوشمند خروج از کفالت فرزندان (دختر) مستمری بگیران بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت احوال است که مشمولان این خدمت در کل کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرزند دختر مستمری بگیران هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به افزایش غیر متعارف هزینههای اورتز بازنشستگان و مستمری بگیران طی دو سال اخیر، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته بازنگری تعرفههای پروتز و اروتز و تجهیزات کمک پزشکی را بعد از هفت سال در دستور کار خود قرار داد.
وی یکی از دغدغههای مهم بازنشستگان و مستمری بگیران را کمکهای مالی و دریافت وام قرض الحسنه دانست و افزود: سال گذشته بالغ بر ۳۷۰ هزار فقره تسهیلات قرضالحسنه ۵ میلیونی پرداخت شد که نسبت به سال قبل ۱۰ برابر افزایش داشت و در سال جاری نیز به زودی شرایط و نحوه پرداخت وام قرض الحسنه اعلام میشود.
نظر شما