به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمهدی اسدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: از گذشته تا کنون ابزارهای مختلفی به همین منظور در دسترس شهروندان قرار گرفته است که از جمله آن میتوان به دستگاههای پارکومتر و با مکانیزم سکه و شاسی و یا حضور پارکبان با پلاک خوان اشاره کرد.
وی ادامه داد: از این رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در اقدامی خلاقانه و با بکارگیری از سیستمهای هوشمند و الگوریتمهای شناسایی پلاک و موتور سیکلت برقی نسبت به این کار اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد: از ابتدای آغاز فعالیت خود در شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی به عنوان مدیرعامل به نحوه عملکرد و ثبت پلاک توسط پارکبان و ارتباط مالی بین شهروندان منتقد و پیگیر حل موضوع با راهکارهای مختلف بودهام.
اسدی تاکید کرد: در گام نخست، تبادل مالی بین پارکبان و شهروند در مناطقی از شهر را لغو و درگاههای اینترنتی را جایگزین آن کردهایم و در گام بعد به دنبال حل این موضوع با حضور حداقلی پارکبان در معابر حاشیه بودیم که برآیند آن ایجاد خود اظهاری پارکینگهای حاشیه توسط شهروندان شد.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت به منظور پایش پلاکها تصمیم به بکارگیری دانش الگوریتمهای هوش مصنوعی در شناخت و محاسبه زمان توقف پارکینگهای حاشیه شدیم.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اضافه کرد: در این اقدام از موتورسیکلت برقی مجهز به دوربین پلاک خوان بهره گرفته شده است که با طی مسیر توسط موتورسیکلت پلاکها شناسایی و محاسبه زمان توقف به صورت آنی صورت میپذیرد.
اسدی اظهار کرد: از مزایای این سیستم میتوان به کاهش نیروی انسانی مرتبط با موضوع، سرعت عمل و افزایش ثبت پلاکها در هر بار تردد اشاره کرد.
به گزارش ایمنا، در فاز آزمایشی این طرح در مناطق ۹، ۱۰ و ۱۱ اجرا خواهد شد.
نظر شما