کاهش ۸۰ میلیونی مراجعه به تامین اجتماعی با توسعه خدمات دولت الکترونیک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توسعه خدمات دولت الکترونیک در سال گذشته، ۸۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، محمد شریعتمداری عصر امروز (شنبه- نهم مردادماه) در مراسم رونمایی از سامانه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مؤسسه عالی پژوهش اظهار کرد: با توسعه خدمات دولت الکترونیک و هوشمند، شاهد کاهش مراجعه کنندگان و شفاف‌سازی خدمات در نهادهای زیر مجموعه وزارت تعاون هستیم.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها و با ارزیابی برون سازمانی، امسال وزارت رفاه به عنوان دستگاه برتر در حوزه ارائه خدمات الکترونیک دولت و شفافیت انتخاب شد که این مهم با تلاش تمام همکاران در زیر مجموعه این وزارت خانه اتفاق افتاده است‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه آمار و اطلاعات، اقدامات خوبی صورت گرفته است و سامانه اصلی در راستای خدمات و شفافیت سازی اطلاعات راه اندازی شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه خدمات الکترونیک در صندوق عشایر و روستایی و شستا در حال توسعه است، گفت: بدون تردید با توسعه خدمات و شفاف سازی، زمینه‌ای فراهم شده است تا این وزارتخانه به جایگاه اصلی خود برسد.

وی ادامه داد: باید صدور مجوزها را در سامانه‌های وزارت رفاه شفاف سازی کرد تا با اصلاح فرایندها تعداد مجوزها کاهش یابد و امکان فرصت‌های برابر برای همه فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته بسیاری از خدمات شناسنامه دار شدند و این امر نشانگر توسعه دولت الکترونیک است که امیدواریم در دولت‌های بعدی نیز استمرار یابد.

شریعتمداری از اتصال سامانه‌های وزارت تعاون به ثبت اسناد کشور خبر داد و گفت: این امر از دیگر اقدامات ارزشمند وزارت رفاه بوده است و مجموعه اطلاعات این سامانه‌ها باعث شد تا از حقوق محرومان صیانت و همه مسائل شفاف شود.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پژوهش گفت: این امر، کار مقدسی است و با ارائه اطلاعات پژوهشی و علمی، بر دانش پژوهشگران اضافه خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از رونمایی از سامانه تأمین اجتماعی به صورت اختصاصی خبر داد و گفت: ۲ هزار بخشنامه داشتیم و اصلاح همه سامانه‌ها انجام شده است که راه اندازی خواهد شد.

شریعتمداری افزود: اکنون در شستا ۴۰ پایگاه داده وجود دارد که می‌توان همه خدمات و اطلاعات را در آنها مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان صدور کارنامه هوشمند برای مدیران وجود دارد و این موضوع یکی از افتخارات این مجموعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سامانه یکپارچه مدیریت اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف مدیریت و انجام امور برنامه ریزی، رصد و پایش عملکرد برنامه در سطوح سازمانی و لایه‌های جغرافیایی و ابعاد مختلف برنامه، به صورت یکپارچه طراحی شده است.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: بهره برداری از سامانه‌های مختلف نقش مهمی در توسعه خدمات رسانی و شفافیت عملکرد دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 511154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.