به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در خصوص عوارض مصوب شورای شهر اظهار کرد: اخذ این عوارض قرار بود از تاریخ یکم تیر ماه ۱۴۰۰ عملیاتی شود اما به دلیل فضای کرونایی با تأخیر روبهرو شد و یک فرصت مجدد ۱۲ روزه از سوی شهرداری تهران داده شد.
وی ادامه داد: اکنون با شهروندان زیادی مواجه هستیم که در این فاصله زمانی فیش و فرم اعلام عوارض دریافت کردهاند اما امکان پرداخت برای آنها فراهم نشده است. برخی مناطق روزهای پنجشنبه و جمعه فعال بودند و فیش صادر میکردند و دریافتی داشتند اما بسیاری از مناطق این کار را انجام ندادهاند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بنا بر تعداد مراجعات مردم، درخواستی که تعدادی از همکاران شورا دارند این است که به شهروندانی که در فرصت قانونی، فرم اعلام عوارض دریافت کردهاند و امکان پرداخت نداشتهاند حداقل دو روز فرصت داده شود تا بتوانند پرداختی خود را انجام دهند.
سالاری اضافه کرد: تذکر دیگر من به سیستمی نشدن اخذ عوارض مربوط به حوزه تثبیت و نظارت فنی است. من بارها و بارها این موضوع را در این دوره پیگیری کردم. اکنون در حوزه صدور پروانه، فرمهای اعلام عوارض به صورت سیستمی، محاسبه و صادر میشود.
وی افزود: البته در مقطعی فیشها دستی و علیالحساب دریافت میشد که با تذکری که چند ماه پیش داشتم تا حد زیادی به آن رسیدگی شد و ساماندهی شد اما در حوزه نظارت فنی، تخلفات و تثبیت همچنان فرمهای اعلام عوارض به صورت دستی صادر میشود و علی رغم قولهای معاونت شهرسازی و معماری و تمهیداتی که اندیشیده شده، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.
سالاری تاکید کرد: درخواست من از شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری این است که در فرصت باقی مانده از این دوره، این کار بسیار مهم را عملیاتی کنند.
نظر شما