رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن روز بدون پلاستیک، طرح به روزرسانی تبلیغات محیطی در ایستگاههای بازیافت و روی خودروهای جمع آوری پسماند خشک در دستور کار قرار گرفته است تا بر این اساس مسئله پسماند پلاستیک و نایلون، پیامدهای آن و روشهای مدیریتی در میان شهروندان برجسته و حساسیت عمومی برانگیخته شود.
وی افزود: با توجه به شکل گیری ستاد اجرایی پیشگیری و پایش بهینه مصرف پلاستیک در شهر اصفهان و نقش کلیدی سازمان مدیریت پسماند در حوزههای مختلف این ستاد از جمله بخشهای اطلاع رسانی، آموزشی و اجرایی هم راستا با سایر برنامههایی که برای تحقق این منظور در نظر گرفته شد، در پویشی تحت عنوان"وقتشه" به صورت گرافیکی و تصویری به موضوع مهم لزوم کاهش مصرف پلاستیک پرداخته شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان این که این پویش در همه فضاهای بصری در اختیار سازمان مدیریت پسماند به نمایش درآمده، خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده تا در تهیه این نوع از تبلیغات محیطی، سادگی و گویایی محتوا مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن پیام آموزشی خود را به شهروندان منتقل کنیم و شاهد تأثیرگذاری این تولیدات آموزشی بر رفتار شهروندان باشیم.
محمدی با تاکید بر این که شهروندان نیز باید حساسیتهای موجود در زمینه حفظ محیط زیست را جدی بگیرند، اضافه کرد: روزانه در شهر اصفهان حدود ۷۰ تن نایلون راهی لندفیلها میشود که این مقدار با حذف تنها یک نایلون از سبد خرید توسط هر شهروند به ۳۵ تن کاهش پیدا میکند و این اتفاق زمانی میافتد که همه شهروندان نسبت به دریافت و انتقال پیامهای آموزشی و بهکارگیری آن در رفتارهای زیست محیطی خود و خانوادهشان فعال و مشارکتجو باشند.
نظر شما