به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایمان غنی زاده، مدیر عامل این شرکت در واکنش به درج خبری در جراید و رسانهها در خصوص بدهی این شرکت به تأمین اجتماعی، گفت: یکی از دغدغههای اصلی اتوبوسرانی در حال حاضر پرداخت بدهی این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ حدود ۷۰ میلیارد تومان از بابت بدهی بیمههای تکلیفی از سال ۷۷ تاکنون است که اصل بدهی در حدود ۲۶ میلیارد تومان و مابقی (۴۴ میلیارد تومان) بابت جرایم تأخیر میباشد که اگر برابر قانون یکجا پرداخت شود، شامل بخشودگی جرایم نیز خواهد شد و حل این مشکل در گرو حمایت و مساعدت دولت و شهرداری است.
وی تصریح کرد: از سال ۹۴ دولت نسبت به پرداخت کامل یارانه بلیت و کمکهای مصوب اقدامی نکرده است تا از این طریق نیز بتوانیم بخش قابل توجهی از بدهیهای خود را پرداخت نمائیم و با وجود پیگیری مکرر از دولت محترم و مکاتبات و مراجعه به نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی این موضوع تا به حال مرتفع نشده است که امیدوارم این مشکل با پرداخت یارانه بلیت توسط دولت محترم، حمایت شورا و شهرداری محترم نسبت پرداخت بدهیهای قبلی این شرکت به سازمان تأمین اجتماعی اقدام شود.
غنی زاده با اشاره به اینکه مشکل بدهی به تأمین اجتماعی گریبانگیر اغلب سازمانهای حمل و نقل و اتوبوسرانیهای درون شهری در کل کشور است، گفت: در ۱.۵ سال اخیر ماهانه مبلغی در حدود ۱ میلیارد تومان از بابت حقوق و ۴ درصد سخت و زیانآور و سایر موارد توسط اتوبوسرانی تبریز به تأمین اجتماعی پرداخت گردیده که بدین ترتیب بیشترین پرداختی به تأمین اجتماعی را از بابت بیمه تکلیفی نسبت به سالهای قبل داشتهایم ضمن اینکه در این مدت سعی شده است تا حد امکان از انباشت بدهی به بدهیهای قبلی جلوگیری شود.
وی در خاتمه از همکاری و مساعدتهای مدیر کل و مدیران شعب سازمان تأمین اجتماعی استان که با وجود بدهی نسبت به ارائه خدمات به کارکنان این شرکت اقدام میکند، قدردانی کرد.
نظر شما