به گزارش ایمنا، محمدحسن ذیبخش، درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه بر موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تأکید شده بود و همان زمان، مقرر بود از سال سوم برنامه پنجم، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا شود که این موضوع عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت به برنامه ششم توسعه هم تسری یافت، ادامه داد: طبق قانون برنامه، آزادسازی نرخ در کشور بر اساس عرضه و تقاضای بازار اجرا شد، در آبان ۹۹ هم که موضوع افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی طبق درخواست ایرلاینها مطرح شد و شرکتها مدعی بودند که قیمت باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، وزیر راه و شهرسازی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و جلوگیری از ضرر و زیان مسافران، تأکید کرد که موضوع نرخ بلیت پروازهای داخلی باید در شورای عالی هواپیمایی بررسی شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در حال حاضر هم قانون، آزادسازی نرخ بلیت است و اگر شرکتهای هواپیمایی هم بخواهند طبق قانون عمل کنند باید به موضوع آزادسازی قیمتها عمل کنند، اما به جهت آنکه شرایط کشور در حال حاضر از نظر اقتصادی خاص است، سازمان هواپیمایی کشوری خود را مکلف میداند به نرخ بلیت هواپیما ورود کند و در راستای جلوگیری از تضییع حق مردم بر این موضع نظارت داشته باشد.
ذیبخش تأکید کرد: در صورتی که ایرلاینها از نرخهای تعیین شده دامنه نرخی عبور کنند موضوع تعلیق پروازهای آنها حتماً از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دنبال میشود.
وی افزود: همچنین شرکتهای هواپیمایی متخلف در این حوزه، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی میشوند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی همه شکایات مسافران بابت افزایش نرخ بلیت هواپیما را در قالب یک پرونده به همراه نامه سازمان هواپیمایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال میکند.
منبع: فارس
نظر شما