امیر حسین شبانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگیهای محورهای فرهنگی شهر، اظهار کرد: در یک محور فرهنگی علاوه بر توجه به عناصر کالبدی باید به اجزای غیر کالبدی و سرمایههای فرهنگی نیز توجه شود؛ روح بخشیدن به این فضاهای شهری با توجه به اجزا و عناصر فرهنگی ممکن میشود.
وی با تاکید بر پایداری حضور شهروندان در فضاهای شهری، افزود: هدف از ایجاد محورهای فرهنگی، حضور بیشتر شهروندان در فضاهای شهری و نشاط اجتماعی است.
این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: محورهای فرهنگی باید تبلور فرهنگ و هویت شهر باشد، از این رو نیاز است محورهای فرهنگی شهرها از منظر کالبدی و فرهنگی غنی باشد و بتواند فرهنگ مردم شهر را به خوبی نشان دهد.
شبانی اضافه کرد: وجود گالریهای هنری، موزهها، سینماها، سالنهای تئاتر و فضاهایی برای گفتوگو و تعامل بر کیفیت این فضاها میافزاید و از منظر گردشگری نیز میتواند برای شهر درآمدزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: محورهای فرهنگی هر شهری میتواند مختص به خودش و به نوعی برند باشد؛ تلاش برای برندینگ شهری به توسعه گردشگری کمک کرده و محور فرهنگی هر شهر را نسبت به دیگری متمایز میکند.
این دکترای شهرسازی تاکید کرد: به منظور روح بخشی به فضاهای شهری از جمله محورهای فرهنگی، رویدادهای فرهنگی و نمایشی به صورت هفتگی برگزار شود و نیاز است مدیریت شهری در این راستا از هنرمندان در حوزههای مختلف استفاده کند.
نظر شما