توضیحات شورای نگهبان درباره شکایات احتمالی از نحوه برگزاری انتخابات

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری طی اطلاعیه شماره ۱۳، توضیحاتی درباره شکایات احتمالی از نحوه برگزاری انتخابات ارایه کرد.

به گزارش ایمنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بدین وسیله ضمن تشکر از آحاد مردم شریف ایران اسلامی و تمامی هیئت‌های نظارت و اجرایی سراسر کشور به اطلاع می‌رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، چنان چه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت سه روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به هیئت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی تهران، خیابان امام خمینی، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان تسلیم کنند.

بدیهی است به استناد تبصره ۲ ماده ۸۰ همین قانون، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

همچنین مستند به تبصره ۳ ماده ۸۰ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تقلید و پیگیری است.»

کد خبر 501486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.