فرزاد مؤمنی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیاز است مدیریت شهری مکان نصب تبلیغات انتخاباتی را در مکانهای مختلف شهر از قبل پیش بینی کند.
وی با اشاره به ویژگیهای محل نصب تبلیغات انتخاباتی در سطح محلهای و ناحیهای افزود: کانکسهایی چهار زاویهای در ابتدای ورودی هر محله میتواند قرار داده شود که محلی برای تبلیغات منطقهای و بین محلهای است.
این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: حوزه شهری برای تبلیغاتی مناسب است که باید در سطح عمومیتر اتفاق بیفتد؛ این تبلیغات باید در مکانهایی قرار داده شود که رفت و آمدهای مکرر و بیشتری وجود دارد.
وی با بیان اینکه جایگاههایی به منظور نصب تبلیغات انتخاباتی در سطح عمومی بر سر چهارراهها نصب میشود، تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابتهای انتخاباتی به خصوص در روزهای آخر فشرده است ممکن است تبلیغات روی بدنه اتوبوس، ایستگاههای اتوبوس و مبلمان شهری نصب شود در حالی که شهرداری برای نصب تبلیغات انتخاباتی فایبر گلاسهایی در سطح شهر قرار داده تا از نصب تبلیغات در سایر مکانهای شهر جلوگیری شده و پاکسازی آن به راحتی انجام شود.
مؤمنی ادامه داد: حوزه نظارت بر تخلفات در شهرداری باید بر محل نصب تبلیغات انتخاباتی نظارت داشته باشد تا در صورت انجام شدن تخلفی، پیگیریهای قانونی انجام شود.
وی تاکید کرد: نصب تبلیغات در مکانهای از قبل پیش بینی نشده علاوه بر اینکه منظر شهری را مخدوش کرده و موجب ایجاد آلودگی بصری میشود، به نفع تبلیغ کننده نیز نیست زیرا نصب بیش از حد و نامنظم تبلیغات، تأثیر مثبتی بر مخاطب نخواهد داشت.
این کارشناس شهرسازی اضافه کرد: چنانچه نصب تبلیغات انتخاباتی به صورت منظم و در جایگاههای پیش بینی شده انجام شود، تبلیغات بیشتر خودنمایی میکند و تبلیغ کننده نیز بهتر میتواند نظر خودش را بیان کند.
وی گفت: میتوان به جای استفاده از بنرها و کاغذها برای تبلیغات با استفاده از تکنولوژی نور و سایه از تصاویر مجازی نیز استفاده کرد؛ انجام این کار موجب ایجاد شادی و نشاط و افزایش جذابیت تبلیغات میشود و از کثیف شدن محیط شهری جلوگیری میکند.
نظر شما