حسن سجادزاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وجود گونههای مختلف حمل و نقل در آستانهها و ورودیهای هر شهر، نیاز امروز سیستم حمل و نقل شهرهای ما است و این الگوها و سیستمها باید در طرحهای حمل و نقل شهری مورد توجه باشد.
وی افزود: عمده مشکلات در خصوص ایستگاههای حمل و نقل درون شهری و برون شهری بحث مکانیابی آنها است که چندان استاندارد نیست و روی آنها مطالعه درستی نشده است.
این دکترای طراحی شهری تاکید کرد: بعد مسافت، کندی حرکت و فقدان زیرساختهای شهری به منظور تسریع حرکت وسایل حمل و نقل یکی از دلایل روی برگرداندن شهروندان از حمل و نقل عمومی است.
سجادزاده تصریح کرد: در مقیاس بین شهری هر شهر دارای ورودیهای مشخصی است و باید در محل این وروردیها تعدادی ایستگاهها و ترمینالهای خاص تعریف شود تا به شهروندان خدماتی را ارائه دهد در حالی که در برخی شهرها در یک نقطه متمرکز هستند و این نوع جانمایی به خصوص در حوزه پدافند غیر عامل، مسئله ساز است.
وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی شهرها، ایستگاههای راه آهن، اتوبوس و سواری و فرودگاهها در یک نقطه متمرکز هستند و در صورت بروز هرگونه حادثهای کل فضا تحت تأثیر قرار میگیرد.
این دکترای طراحی شهری با تاکید بر این که ترمینالها و ایستگاههای درون شهری و برون شهری باید به صورت یکنواخت توزیع شود، گفت: تعدد سیستمهای حمل و نقل و کوچک کردن ایستگاههای حمل و نقلی، راهکار مورد توجه در سایر کشورهای دنیا است و تعدد پارکینگ و ترمینال و توزیع آنها در نقاط مختلف شهر اهمیت زیادی دارد.
نظر شما