به گزارش ایمنا، محمدرضا سیفی، با اشاره به روند آموزش دانش آموزان عشایر طی سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: معلمان عشایری در دو سال گذشته آبروی آموزش و پرورش را خریدند از این جهت که توانستند در مناطق صعب العبور و دور دست به صورت خودجوش در مناطق حاضر شدند و اجازه ندادند چراغ تعلیم و تربیت در ایام همه گیری کرونا خاموش شود.
وی افزود: خوشبختانه یادگیری در دانش آموزان عشایری تحول پیدا کرده است و بر اساس پژوهش میدانی در اطلس آموزشی که تهیه کردیم مشخص شد که یادگیری در دانش آموزان عشایری به علت برگزاری حضوری کلاسهای درسشان تعمیق یافته و کاملاً نهادینه شده است و مشکلی از بابت کیفیت آموزش و یادگیری وجود ندارد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به همین دلیل بازمانده از تحصیل در عشایر نداریم، گفت: تعدادی که در این گروه قرار میگیرند نسبت به جامعه آماری که داریم، اندک هستند. به ویژه طی دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزشها حضوری بود و کلاسها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم و همان روندی که طی سالهای گذشته وجود داشت تداوم یابد.
سیفی ادامه داد: کار دیگری که امسال وجود داشت این بود که طی چندین ماه با کمک مسئولین آموزش و پرورش استانها، ۶ هزار مدرسه عشایری به طور دقیق رصد و مشخص شد چه تعداد از دانش آموزان که در این مدارس و به امکانات و ابزار هوشمند برای ادامه تحصیل مجهز هستند، چه تعداد اینترنت ندارند و چه تعداد حتی مقدمات اولیه مانند برق هم ندارند.
وی افزود: برحسب رصد انجام شده، آموزشها برنامه ریزی شدند و سال تحصیلی جاری بدون مشکل خاصی به اتمام رسید.
منبع: ایسنا
نظر شما