به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه علنی امروز (سهشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: در ابتدا از نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی میکنم که با اولویت به بررسی این لایحه که یکی از مطالبات جامعه فرهنگیان کشور است، پرداختند. امیدواریم هرچه سریعتر مسیر بررسی و تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی شود.
وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز منابع اجرای لایحه پیش بینی شده و ما در دولت نیز تدوین آئیننامه اجرایی این لایحه را همزمان با بررسی آن در مجلس آغاز کردهایم تا بلافاصله پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.
حاجی میرزایی در ادامه اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است. مأموریت اصلی ما اجرای سند تحول بنیادین است که اصلیترین رکن آن معلم است. از نظر ما معلم جانشین همه کاستیها و نداشتههای کشور است و اگر ما معلمی با کیفیت و با انگیزه داشته باشیم شاهد تحقق اهداف تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: شغل معلمی یکی از سنگینترین و پربارترین مشاغلی است که وجود دارد و میتواند خلاقیت آفرین باشد. ما میتوانیم توانمندیهای معلمان را در گروههای مختلف طبقه بندی کنیم و به رتبه بندی معلمان به عنوان یک ابزار برای ارتقا کیفیت، افزایش انگیزه در معلمان و افزایش توانمندیهای آموزشی کشور نگاه میکنیم. امید است از مسیر رتبه بندی بتوانیم معلمانی با کیفیتتر و با انگیزهتر که از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند داشته باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد: در دولت نیز این لایحه خارج از نوبت به دلیل اهمیت بالایی که داشت، بررسی شد. لازم بود تا این لایحه هرچه سریعتر به سرانجام برسد تا با رتبه بندی یک امتیاز ویژه به جامعه فرهنگی داده شود. تاکید ما بر این است که معلمان از امتیازات و حقوقی برخوردار باشند که همه کارکنان دولت از آن برخوردار هستند. هدف ما این بود تا به معلمان کمک کنیم صلاحیت و توانمندی خود را افزایش دهند. نکاتی در خصوص معلمین مدارس غیردولتی نیز گفته شد اما باید بگویم ما ماموریم برای کارکنان دولت این لایحه را تنظیم کنیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: در بررسی جزئیات این لایحه در کمیسیون حضور خواهیم داشت و از تمام نظرات نمایندگان برای جامعتر شدن لایحه استفاده خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
نظر شما