به گزارش ایمنا، محمود غفاری امروز در بازدید از پروژه ملی جاده پاتاوه به دهدشت اظهار کرد: در بین همه چند صد طرح وزارت راه و شهرسازی پنج طرح طلایی انتخاب شده و با همکاری ویژهای که صورت گرفت سال گذشته جاده پاتاوه به دهدشت جز خاصترین پنج پروژه قرار گرفت.
وی با اشاره به ارزش راهبردی این محور گفت: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۷۰ میلیارد تومان یعنی تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش بودجه آن هم عمدتاً نقدی در این پروژه صورت گرفته است. علاوه بر بازدیدهای میدانی هر دو هفته یکبار در ستاد پایش و گزارش به وزیر ارائه میشود.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بیان ارزیابی خود از بازدید پروژه اظهار کرد: با توجه به همه حمایتهایی که شد آن چیزی نبود که انتظار داشتیم و نسبت به برنامه زمانبندی کار عقب هست. دلیل تأخیر در روند کار در جلسه فنی بررسی خواهد شد البته قولی که در دولت داده شده باید محقق شود و به ثمر برسد.
غفاری با اشاره به گلوگاههای جدی موجود در این پروژه تصریح کرد: این گلوگاهها در نوع خود نادر بوده به خاطر ژئومکانیک خاص منطقه تونلها با شرایط دشوار احداث میشود.
وی با اشاره به تمدید چند باره مهلت تعیین شده برای تکمیل و بهرهبرداری گفت: طبق آخرین قول پیمانکار قرار بر افتتاح تا پایان خرداد بود ولی فکر میکنم مجبور شویم یک ماه دیگر تمدید شود. امروز اتمام حجت میکنیم که پروژه باید به صورت پروژهای که قرار است افتتاح شود فعال باشد فعالیت به نسبت پروژه عادی خیلی خوب است اما به نسبت پروژهای که میخواهد افتتاح شود و زیر بار برود نیازمند گستره فعالیت بیشتری است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی حمایت دولت از پروژه را مطلوب خواند و افزود: ما مقید به رعایت بحث ایمنی هستیم و با گذر نا ایمن افتتاح نخواهیم کرد.
غفاری بخشی از علل تأخیر در اجرای کار را به تحریمها مربوط خواند و گفت: سال گذشته مصالح تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت و محاسبات فنی را به هم ریخت در برخی مواقع اینجا با کمبود جدی مصالح مواجه شد.
منبع: فارس
نظر شما