به گزارش خبرنگار ایمنا، قطعی برق در برخی استانهای کشور به طور دقیق و برنامهریزی شده نیست و به دلیل افزایش مصرف برق با هدف مدیریت بار، شاهد خاموشیهایی هستیم. جداول مخصوصی تنظیم شده است که محدوده و زمان احتمالی قطع برق در سراسر کشور را نشان میدهد. مشترکان برق سراسر کشور میتوانند با نصب اپلیکیشن "برق من" از این جداول اطلاع پیدا کنند.
قطعی برق در محدودهها و ساعتهای اعلام شده احتمالی است در صورتی که در هر محدوده در ساعات پیک مصرف برق، مدیریت مصرف از سوی مشترکین رعایت شود یقیناً شاهد قطعی برق نیستیم بنابراین لازم است افراد با مدیریت مصرف برق در ساعات پیک مصرف، به کاهش خاموشیها در سراسر کشور کمک کنند.
دانلود اپلیکیشن برق من
برای دانلود اپلیکیشن "برق من" میتوانید با مراجعه به سایت https://saapa.ir/home نسبت به دریافت نسخه متناسب این اپلیکیشن برای گوشی خود اقدام کنید.
برای دریافت این نرمافزار میتوانید بر روی عکس زیر کلیک کرده و یا آن را توسط گوشی همراه خود اسکن نمائید.
نسخه مخصوص اندروید (گوشیهای سامسونگ، هواوی و…) | نسخه مخصوص آی او اس (گوشیهای آیفون) |
ثبت نام و راه اندازی نرمافزار "برق من"
مرحله ۱: با وارد شدن به محیط نرم افزار در همان گام نخست به صفحهای ارجاع میشوید که از شما شماره تلفنتان را درخواست میکند و شما پس از ثبت شماره تلفن و انتخاب دکمه" ادامه" وارد صفحه بعد خواهید شد.
مرحله ۲: پس از وارد کردن شماره تلفن همراه در قسمت قبل یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال خواهد شد که باید در این مرحله در باکس مربوطه وارد کرده و دکمه تأیید را بزنید. به "برق من" خوش آمدید.
اطلاع از زمانبندی خاموشیها با نرم افزار "برق من"
نرم افزار برق من این امکان را فراهم میکند که افراد با ثبت نام در اپلیکیشن تمامی خدمات عمومی مورد نیاز خود را بدون مراجعه به شرکت توزیع برق یا دفاتر خدمات مشترکین و فقط با استفاده از تلفن همراه خود در هر زمانی و مکان دریافت کنند.
- پس از ورود به "برق من" با صفحهای مواجه میشوید که گزینههای صورتحساب، خدمات مشترکین، برق امید و خاموشی را در آن به وضوح میبینید.
- در گوشه سمت چپ گوشی تلفن همراه خود قسمتی تحت عنوان "ثبت شناسه" مشاهده خواهید کرد. نخستین قدم برای کار با این اپلیکیشن ثبت شناسه است.
- دکمه "ثبت شناسه" را انتخاب کنید و سپس در صفحه بعد با "لیست شناسه قبض" مواجه خواهید شد. با انتخاب کلید "+" قرمز رنگ پایین صفحه وارد صفحه "ثبت شناسه قبض جدید" میشوید.
ثبت شناسه قبض جدید از دو طریق ممکن است:
- جستجو با شناسه قبض: تنها به شناسه قبض نیاز دارید.
- جستجو با شماره بدنه کنتور: داشتن شماره بدنه کنتور و شرکت توزیع محل در این روش نیاز است.
روش سادهتر و پیشنهادی ما استفاده از شناسه قبض است که میتوانید آن را از روی قبضهای برق کاغذی یا پیامکهای ارسال قبض برق پیدا کرده و در قسمت مربوطه وارد کنید.
پس از ثبت شناسه قبض و انتخاب یک عنوان مناسب دکمه "تأیید" را بزنید تا صفحهای تحت عنوان "اطلاعات مشترک" به شما نشان داده شود. در صورتی که اطلاعات نشان داده شده مربوط به شماست دکمه "تأیید" را بزنید.
حال به صفحه "لیست شناسه قبض" بازگشت داده میشوید و در ادامه با برگشتن به منو اصلی و انتخاب "خاموشی" به قسمتهای مختلف دسترسی خواهید داشت.
ثبت خاموشی: اعلام خاموشی در صورتی که مشترکین در همسایگی شما برق دارند.
خاموشیهای من: شامل دو قسمت "خاموشی جاری" و "خاموشی برنامه ریزی شده" میباشد. شما با مراجعه به قسمت خاموشی برنامه ریزی شده میتوانید به صورت دقیق از برنامه قطعی برق احتمالی منزل یا محل کارتان مطلع شوید.
رفع مشکل ولتاژ برق: درخواست رفع مشکل ولتاژ برق در این خدمت ثبت و پس از طی فرآیند مربوطه و رفع عیب، نتیجه قابل پیگیری است.
درخواست رفع حریم: در این قسمت متقاضیان درخواست خود را مبنی بر رفع حریم ثبت میکنند. (نامه درخواست رفع حریم باید بارگذاری شود)
ثبت خسارات وارده به شبکه: در مواردی که افت ولتاژ یا قطع برق موجب خسارت به مشترکین شود. مشترک میتواند درخواست خسارت خود را در این قسمت ثبت نماید. (تصویر محل خسارت باید بارگذاری شود)
اعلام مشکل روشنایی معابر، رفع خطر از تأسیسات مخاطرهآمیز، ثبت سرقت برق، ثبت مکاتبات مراجعین حوزه برق و استعلام شبکه موجود توسط سازمانها و ادارات دولتی از دیگر قسمتهای بخش خاموشی "برق من" میباشد.
قسمتهای مختلف اپلیکیشن" برق من"
اپلیکیشن برق من شامل چهار بخش اصلی صورت حساب، خدمات مشترکین، برق امید و خاموشی میشود که در ادامه به معرفی اجمالی بخشهای صورتحساب، خدمات مشترکین و برق امید میپردازیم. (قسمت خاموشی به طور مفصل در بالا توضیح داده شد.)
صورتحساب
بخش صورت حساب شامل ۶ قسمت میباشد:
- مشاهده آخرین قبض: وضعیت پرداخت آخرین قبض نمایش داده میشود، که مشترکین در این بخش به اطلاعات کامل قبض دسترسی دارند و میتوانند آن را پرداخت کنند.
- ماشین حساب تعرفه: تا کنون خدمات مربوط به ماشین حساب تعرفه راه اندازی نشده است.
- خود اظهاری قرائت کنتور: در این قسمت میتوان کارکرد میان باری، کارکرد اوج باری، کارکرد کم باری و مجموع کارکردها را بدون نیاز به بررسی حضوری مأمور برق ثبت کرد.
- سابقه مصرف و پرداخت
- بررسی صورتحساب
- تسویه حساب
خدمات مشترکان
- درخواست انشعاب جدید
- درخواست تفکیک یا ادغام
- وصل مجدد انشعاب
- تغییر مکان داخلی
- جمع آوری موقت انشعاب
- آزمایش کنتور
- درخواست اصلاح نام
- اصلاح اطلاعات
- درخواست افزایش یا کاهش انشعاب
- اصلاح سرویس انشعاب
- قطع موقت انشعاب
- نصب مجدد انشعاب
- جمع آوری دائم انشعاب
- تغییر تعرفه
- تغییر نام مشترک
- مقایسه با دوره مشابه سال قبل: مشترکان میتوانند مصرف برق خود در بازه زمانی مشابه در سال قبل را روی نمودار مقایسه کنند.
- مدیریت مصرف
- استعلام برق امید
- وضعیت سکونت در محل انشعاب و اخبار برق امید
نظر شما