به گزارش ایمنا، شبکه اجتماعی توئیتر این روزها فکر راهاندازی یک سرویس پولی و اشتراکی را در سر دارد. جین مانچون وانگ پژوهشگر مستقلی که این روزها با افشای پیش از موعد امکانات و قابلیتهای آتی برنامههای محبوب برای خود شهرتی جهانی دست و پا کرده است، چندی پیش با توییت کردن چند اسکرینشات از این سرویس، جزئیات جدیدی درباره آن منتشر کرد.
توئیتر آبی چیست؟
براساس توییت وانگ این سرویس توئیتر آبی (Twitter Blue) نام دارد و حق عضویت در آن ماهانه دو دلار و ۹۹ سنت است.
از امکانات ویژه این سرویس برای اعضا میتوان به قابلیت ذخیره توییتها و دسته بندی آنها در کالکشنهای شخصیسازی شده اشاره کرد. این امکان جدید، تعمیمی بر قابلیت بوک مارک توئیتر است که در حال حاضر توییتهای مورد نظر کاربران عادی را به ترتیب زمان انتشار ذخیره میکند.
دسترسی به دکمه لغو ارسال توییت/ Undo از دیگر ویژگیهای سرویس پولی توئیتر است. این سرویس مثل نسخه مشابه خود در سرویسهایی چون Gmail عمل خواهد کرد و به کاربران اجازه میدهد تا چند ثانیه پس از کلیک روی گزینه ارسال / انتشار یک توییت را لغو کنند.
توئیتر در چند ماه گذشته برنامههای خود برای راه اندازی یک سرویس پیریمیوم را عیان کرده بود. این شرکت در ماه ژانویه (دی- بهمن ۹۹) رویو/ Revue ، یکی از دو سرویس محبوب ارسال خبرنامه ایمیلی را خریداری کرد و اوایل ماه جاری هم دست به خرید شرکت اسکرول زد که یکی از پلتفرمهای خرید حق اشتراک محتواست. تمام این خریدهای برنامهریزی شده، توئیتر را یک گام دیگر به راهاندازی سرویس اشتراکی خود نزدیک کرد.
به گفته وانگ، متولیان توئیتر در کنار طرح راهاندازی توئیتر آبی همچنین در حال بررسی الگوی عضویت پلکانی هستند که به موجب آن اعضایی که حق عضویت بیشتری بپردازند از امکانات پولی بیشتری بهرهمند خواهند شد.
از آنجایی که تنها منبع درآمد توئیتر یعنی تبلیغات این روزها در مظان انتقادات قرار گرفته است، این کمپانی، با ۱۸۷ میلیون کاربر فعال، انگیزه بالایی برای بررسی روشهای جایگزین برای کسب درآمد دارد.
منبع: خبرآنلاین
نظر شما