به گزارش ایمنا، کوییک S محصول نسبتاً جدید گروه خودروسازی سایپاست که بر پایه خودروی تیبا ۲ و در اصل پروژه x۲۰۰ سایپا ساخته شده است.
- بخوانید: ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۰ + قیمت و جزییات پیش فروش عید فطر ایران خودرو
- بخوانید: نتایج قرعه کشی سایپا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ + جزئیات و لیست برندگان پیش فروش یکساله
ماشین کوییک اس
کوییک اس در واقع نسخه فیسلیفت کوییک معمولی است و لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار میگیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهمترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزئیات دیگری مثل چراغها، رینگها و سپر عقب، تغییری نکردهاند.
گروه خودروسازی سایپا در زمستان ۱۳۹۹ تولید اولیه کوییک S را آغاز و اعلام کرد که به خاطر مشکلات پیش آمده در تأمین قالبهای این خودروی فیس لیفت، تحویل این محصول با چند ماه تأخیر انجام میشود. در دومین ماه سال ۱۴۰۰، تولید کوییک S وارد فاز گستردهتری شده و گویا قرار است بزودی دعوتنامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت آغاز شود.
طراحی بدنه کوییک S
نکتهای که در کابین کوییک اس به چشم میخورد، صفحه کیلومتر است که دقیقاً مثل ساینا اس طراحی شده و ویژگیهایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … در آن وجود دارد.
مشخصات فنی کوییک اس
گفته میشود سری اول کوییک اس با همان موتور M۱۵ کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال ۱۴۰۰، قرار است موتور M۱۵GSI هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب شود. موتور M۱۵GSI استاندارد آلایندگی یور و ۵ (قابل ارتقا به یور و ۶) دارد و چندین ارتقای مهم در آن انجام شده است مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقهزنی جدید. این تغییرات باعث شده قدرت این موتور به محدوده ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار و گشتاور تولیدیاش نیز به محدوده ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن متر برسد.
پیشرانه M۱۵ که با حجم ۱٫۵ لیتر، ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید میکند. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توان خود را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخهای جلوی کوییک S میرساند.
پیشرانه M۱۵GSI با همان حجم و چیدمان ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپهای ورودی مجهز است و تغییراتی در ساختار پاشش سوخت، جرقه زنی، سرسیلندر و… آن رخ داده است. همچنین ساختار خروجی دود M۱۵GSI از نوع هدرز و مجموع این تغییرات باعث میشود تا پیشرانه جدید کوییک S در اواسط سال جاری، ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.
امکانات کوییک اس
سایپا کوییک S در بخش امکانات به دو کیسه هوا، جلو آمپر جدید، ترمزهای دیسکی جلو و کاسهای عقب، ترمز ABS، EBD، فرمان طرح D، پنل جدید تنظیم ارتفاع چراغ و برف پاککن عقب، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، دما سنج محیط، بلوتوث، ریموت جدید، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت و داشبورد، سامانه مدیریت یک پارچه خودرو، شیشهها و آینههای برقی و… مجهز است.
قیمت کوییک اس
در آخرین فروش فوری سایپا، کوییک S با قیمت مصوب ۱۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان ارائه شد. این خودرو مانند سایپا شاهین و ساینا S با قوانینی مانند در رهن بودن سند خودرو، پیش فروش شد و قطعاً این هاچ بک کراس فیس لیفت با ورودش به بازار خودرو، امکان خرید و فروش رسمی را تا ۱۲ ماه نخواهد داشت. برای همین نمیتوان برای کوییک S قیمتی در بازار آزاد را مدنظر گرفت.
کوییک G چیست؟
طبق اعلام سایپا در سال جدید همزمان با تحویل کوییک اس به مشتریان قراراست نسخه فول آپشن دندهای این هاچبک با نام کوییک G وارد بازار شود؛ با توجه به برنامههای این شرکت برای نسخه فیس لیفت کوییک، احتمالاً در نیمه دوم سال جاری تولید انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دندهای این هاچ بک کراس فیس لیفت آغاز میشود.
تفاوتهای ظاهری کوییک اس و جی
کوییک اس و کوییک در نمای بیرونی با هم تفاوتی ندارند، اما در نمای جلو به نمونههای معمولی متفاوتند. در واقع کوییک اس و کوییک جی داریا مجموعه سپر و جلوپنجره جدیدی هستند که آنها را از نسخههای قبلی متمایز میکند.
جلوپنجره این خودرو بزرگتر از قبل است و دو نوار سیاه رنگ که با الهام از چهره یوزپلنگ ایرانی طراحی شده، چراغهای جلو را به مجموعه چراغهای روشنایی روز و مه شکن متصل میکند.
نمای داخلی کوییک اس و کوییک جی با هم متفاوت است. مجموعه داشبورد کوییک اس بدون تغییر باقی مانده، اما پنل میانی کوییک جی به کلی تغییر کرده است. این تغییرات که پیش تر با عنوان داشبورد جدید کوییک اس شناخته میشد، حالا تنها در نسخه G ارائه میشود. در این تغییرات شاهد استفاده از دریچه کولرهای گرد در کنسول میانی هستیم که کمی بالاتر از آن یک نمایشگر لمسی جا نمایی شده است.
یک پنل تزئینی نیز دور دریچهها و کنترلهای سیستم تهویه مطبوع را پوشانده و تا اطراف اهرم تعویض دنده امتداد یافته است.
تجهیزات کوییک اس و کوییک جی
کوییک اس و کوییک جی در سطح تجهیزات متفاوت هستند؛ هر دو خودرو دارای تجهیزاتی مانند سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، دستگیره آسان باز شو، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، مه شکن جلو و عقب، چراغ همراه تا منزل، نمایش دمای هوای بیرون دو کیسه هوا، شیشههای و آینههای برقی، سیستمهای کمکی ترمز ABS و EBD، شارژر موبایل، کامپیوتر سفر و سیستم ضد سرقت هستند.
سایپا کوییک G با آپشنهای بیشتری مانند نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، پوشش چرمی صندلیها، سیستم کنترل فشار باد تایر، چراغهای اتوماتیک، سیستم ناوبری (GPS)، شیشه دودی و رینگ آلیاژ آلومینیومی ارائه میشود.
نظر شما