نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

با رعایت نکات کلیدی در محیط‌های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

به گزارش ایمنا، امیر امامی با اشاره به اهمیت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در محیط اداری، اظهار کرد: افراد با رعایت نکاتی ساده احتمال انتقال را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به راهکارهای پیشگیرانه در ادارات و سازمان‌ها، تاکید کرد: کارمندان دوایر مختلف با به کارگیری روش‌هایی ساده، می‌توانند زمینه کاهش احتمال ابتلاء به کرونا را فراهم کرده و از بیماری خود و دیگران پیشگیری کنند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری‌های اداری، استفاده نکردن از کاورهای پلاستیکی در انتقال مکاتبات و نگهداری اسناد در پوشش‌های پلاستیکی، حذف پذیرایی از جلسات و نشست‌های ضروری و تاکید بر برگزاری جلسات به شکل غیرحضوری یا با تعداد محدود افراد و رعایت فاصله اجتماعی، از توصیه‌های مهم به کارمندان دوایر مختلف است.

امامی با بیان اینکه تهویه مناسب بخش‌های مختلف ادارات از قسمت‌های عمومی تا اتاق کارکنان، بسیار ضروری است، گفت: انجام تهویه برای اتاق‌هایی که بیش از ۲ نفر در آن برای ساعات اداری حضور دارند یا پذیرای مراجعان هستند، لازم است.

وی کاهش تبادل وسایلی مانند قلم و کاغذ و استفاده نکردن از وسایل مشترک را توصیه و اضافه کرد: کارکنان باید تا حد امکان از جابه‌جایی وسایل و تجهیزات، نظیر خودکار، کاغذ، پرونده و ظروف بین منزل و محیط کار، خودداری کنند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین بر لزوم رعایت کامل بهداشت دست هنگام ورود به و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلیدهای برق، آسانسور، دستگیره درب و … به عنوان راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، تاکید کرد.

امامی ضروری‌ترین نکته را استفاده مداوم از ماسک مناسب در محیط اداری دانست و خاطرنشان کرد: افراد در محیط کار غیربالینی نیازی به استفاده از دستکش‌های یکبارمصرف پلاستیکی ندارند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به شکل مداوم و شستن کامل و دقیق دست پس از استفاده از سرویس بهداشتی و خودداری از تماس دست با دهان، بینی، چشم و گوش در محیط کار، در کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های عفونی خصوصاً کرونا بسیار مؤثر است.

امامی همچنین توصیه کرد که برای پاک کردن سطوح، اعم از میز، صندلی، رایانه و … به هیچ عنوان از دستمال مشترک استفاده نشود و افراد سعی کنند محیط شخصی کار خود را شخصاً تمیز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 488794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.