به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی در نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در خصوص برنامههای این سازمان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: با توجه به این که برنامههای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، برای سال ۱۴۰۰ آماده شده است؛ باید تکلیف متمم برنامه راهنمای درسی تا پایان خرداد (سه ماهه اول)، مشخص شود. این برنامهها، چراغ راه آینده سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خواهد بود و برای عملیاتی کردن آن باید آماده شویم.
ملکی افزود: در نشست شورای تحولی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش وپرورش بر ضرورت تنظیمگر بودن سازمان پژوهش و استفاده از تواناییهای خارج از سازمان برای تولیدات، تأکید داشتند؛ که این دیدگاه خیلی مؤثر است ولی باید الگوی مدنظر ارائه شود تا از توانمندی همگان استفاده کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر اینکه با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی باید ابعاد پرورشی کتابهای درسی تقویت شود، گفت: در این مسیر با همکاری معاونت پرورشی و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، باید ساختاری مناسب در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به بهرهبرداری از الگوی برنامهریزی درسی در برنامهریزی آموزشی کارکنان، تصریح کرد: باید ابتدا نیازسنجی شده و اهداف آموزشی کارکنان مشخص شود؛ سپس بر اساس آن اهداف دورههای آموزشی و در مرحله آخر روش مناسب آموزش در نظر گرفته شود و در پایان ارزیابی دوره انجام شود.
نظر شما