به گزارش ایمنا، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در آبانماه سال گذشته هیچ ارتباطی با الزام رعایت فاصلهگذاری اجتماعی ندارد، گفت: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پاییز سال گذشته تمام شرکتهای هواپیمایی در پروازهای داخلی برای حفظ سلامت مسافران باید فقط به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما پذیرش مسافر داشته باشند و البته هنگام فروش بلیت و در فرودگاهها پیش از سوار شدن مسافران فرایند غربالگری بین مسافران با اتصال به سامانه وزارت بهداشت انجام میشود.
وی افزود: اما افزایش قیمت بلیت هواپیما ارتباطی با این اقدامات ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بلیت هواپیما پس از پایان دوره کرونا نباشند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما کف و سقف در نظر گرفته شده که در دوران کرونا برای جبران خسارتهای ناشی از پذیرش ۶۰ درصدی مسافران، تنها کمکی که شرکتها شد، این بود که کف قیمتی برداشته شود.
ذیبخش با بیان این که با این اقدام تا حدی جلوی زیان شرکتهای هواپیمایی گرفته میشود، گفت: باید توجه داشته باشیم که صنعت هوانوردی در دنیا و حتی بزرگترین شرکتهای هواپیمایی هم از پاندومی کرونا دچار ضرر و زیان زیادی شدهاند و این موضوع جهانی است. البته در کشورمان تسهیلاتی برای جبران بخشی از این زیان شرکتها در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به ارائه وام ۲ هزار میلیارد تومان به شرکتهای هواپیمایی در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته تسهیلاتی به ایرلاینها پرداخت شد و ارائه این تسهیلات با بررسی صورتهای مالی شرکتهای هواپیمایی ادامه دارد.
ذیبخش ادامه داد: صورتهای مالی شرکتهای هواپیمایی توسط وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل در حال بررسی است و فقط ۲ شرکت صورت مالی خود را ارائه ندادهاند.
نظر شما