به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی معاونت آموزش متوسطه، علیرضاکمرئی، در جلسه مجازی معاون آموزش متوسطه با معاونین آموزش متوسطه استانها در سه محور مطالبی بیان کرد. محور اول روند آموزش در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و اهم اقدامات و نتایج فعالیت همکاران صف و ستاد در شرایط بحران است. محور دوم ضرورت تغییرات در روند آموزش در عرصه بینالملل و تغییر رویکردهای جدید در نظام آموزشی دنیا با توجه به شرایط کرونایی و محور سوم مسائل امتحانات خردادماه ۱۴۰۰، الگوی تعالی مدیریت، جوامع یادگیری و مسائل پیرامون مأموریتهای معاونت آموزش متوسطه بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: برای اهداف آموزشی و یادگیری دانش آموزان و استمرار یادگیری باید مدیریت عالی داشته باشیم و با اعمال مدیریت خوب بر اهداف گذشته استمرار داشته باشیم. تدریس مؤثر از اهداف ماست و باید بر کلاسهای درس نظارت کامل داشته باشیم.
در ادامه این جلسه مجازی خسروساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیز به روند برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پرداخ ت و گفت: تغییر رویکرد شیوه سنجش و ارزشیابی از شرایط سنتی به شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شایستگی محور با تمرکز بر ارزشیابی تکوینی به منظور ارتقای کیفیت و بهبود فرایند یاددهی -یادگیری است.
وی افزود: امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی به صورت حضوری و برای سایر پایهها و دروس غیرفنی و پایه فنی، مسئولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه با تصمیمات شورای مدرسه است.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در ادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است.
به گفته ساکی امتحانات دروس شایستگیهای فنی و استانداردهای مهارت، شاخههای تحصیلی فنی حرفهای و کاردانش به صورت حضوری بوده و طراحی سوال بر اساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.
نظر شما