به گزارش ایمنا، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تولید این برنامه را محصول فعالیت کانونهای "به وقت نوجوانی" در خانه نوجوان دانست و اظهار کرد: آموزش فن بیان و مجریگری، فیلم، تئاتر، ادبیات و غیره از جمله دورههای آموزشی کانونهای "به وقت نوجوانی" بود. برای اینکه نوجوانان فعال در این کانونها بتوانند خروجی کار خود را ببینند، تصمیم گرفتیم برنامهای بسازیم که نوجوانان خود تولیدکننده آن باشند و در ساخت آن مشارکت کنند. تولید برنامه "همودو" بر همین اساس شکل گرفت.
سیدصالح خشوعی افزود: جلسات پیشتولید این برنامه حدود سه ماه پیش با حضور نوجوانان برگزار شد و فصل نخست برنامه "همودو" در چهار قسمت به موضوع سواد رسانهای اختصاص یافت.
وی ادامه داد: موضوع سه قسمت اول این برنامه به فیشینگ، کسب و کارهای اینترنتی و سایتهای شرط بندی اختصاص داشت که این قسمتها منتشر شده و قسمت چهارم نیز پنجشنبه هفته جاری ساعت ۲۱ با موضوع فیکنیوزها منتشر خواهد شد.
وی درباره انتخاب موضوعات برنامه "همودو"، گفت: در سند شهروندی فرهنگی موضوعاتی مشخص شده که بر اساس آن باید در این حوزهها به تولید محتوا بپردازیم. یکی از این موضوعات، ارتقای سواد رسانهای است. در همین زمینه با همکاری فرهنگسرای رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با دعوت از پلیس فتا با برگزاری جلساتی با مشارکت نوجوانان به جمع بندی رسیدیم.
خشوعی با بیان اینکه مسائل فضای مجازی یکی از مباحث مبتلا به نوجوانان است، تصریح کرد: برای تولید برنامه "همودو" تلاش کردیم به موضوعاتی ورود کنیم که امروزه نوجوانان را بیشتر درگیر خود کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینستاگرام در کشور ما بسیار بالا است و تقریباً خانوادهای وجود ندارد که از این برنامه استفاده نکند. از طرف دیگر بهترین فضا برای پرداختن به موضوع سواد رسانهای و فضای مجازی، اینستاگرام بود. البته از پلتفرمهای دیگری چون سایت آپارات و فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز برای انتشار این برنامه استفاده کرده ایم.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای تماشای برنامه اینترنتی "همودو" میتوانند به صفحه این برنامه در اینستاگرام به نشانی (hamodow)، صفحه خانه نوجوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی (khane_nojavan_esf) و آپارات فرهنگسرای مجازی مراجعه کنند.
نظر شما