علیرضا قندی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال گذشته قرار بود هر ۳ ماه یک بار قیمت کارخانهای خودرو افزایش یابد اما به دلیل تفاوت قیمت کارخانه و بازار ۶ ماه پایان سال با افزایش قیمت موافقت نشد.
وی افزود: حال از ۱۴ فروردینماه امسال با توجه به اعلام شورای رقابت قرار شد قیمت خودرو در کارخانه ۳۰ درصدی افزایش یابد که به دنبال آن خودروهای سایپا ۵ تا ۱۰ میلیونی و ایرانخودرو ۱۰ تا ۱۵ میلیون افزایش قیمت در بازار داشته است و این چنین بازار با شرایط نامطلوبی مواجه شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان ادامه داد: به طوری که رئیس شورای رقابت پس از وقوع اتفاقات اخیر، مجدداً اعلام کرد که فعلاً برای تغییر قیمت خودرو تصمیم قطعی گرفته نشده است.
قندی تصریح کرد: از سویی افزایش یک باره قیمت و از طرفی بسته بودن بازارها و تحویل نشدن خودروها از سوی کارخانهها به بازار، موجب به وجود آمدن مشکلاتی در این بخش شد در صورتی که اگر دولت تصمیمی میگیرد باید رانتخواری و اختلاف قیمتهای کارخانه و بازار از بین رود نه آنکه شرایط دشوارتر شود.
وی در رابطه با میزان استقبال مردم نسبت به خرید خودرو گفت: به هر حال خودرو کالای فرسایشی است زمانی که افراد به این وسیله نیازمند باشند مجبور به تهیه آن میشوند، اما مسئله قابلتأمل رضایت خریدار و فروشنده است که وجود ندارد و رانتخواریهایی که در این بین، بیشتر میشود.
نظر شما