فیلمنامه دو قسمت پایانی پایتخت۶ ساده انگارانه بود

منتقد سینما و تلویزیون گفت: فیلمنامه دو قسمت پایانی سریال پایتخت۶ ساده انگارانه و طنزش سطی و شعاری بود.

به گزارش ایمنا، سحر عصر آزاد، منتقد سینما و تلویزیون درباره کیفیت دو قسمت آخر سریال پایتخت۶ اظهار کرد: این دو قسمت اصلاً نتوانست نظر من را جلب کند، پایتخت۶ به خاطر کرونا نیمه کاره رها شده بود، این دو قسمت قرار بود ادامه پایتخت۶ باشد، عوامل سریال خودشان را به مخاطب بدهکار می‌دانستند، با توجه به پیشینه پایتخت این دو قسمت کنجکاوی ایجاد می‌کرد و همه منتظر بودند ببینند این دو قسمت چه داستانی را روایت می‌کند، سازندگان ادعا داشتند که این دو قسمت قرار است ادامه پایان رها شده سری قبل باشد، اما این دو قسمت پرونده و زمان قبلی را رها کرده بود و به یک زمان جلوتر می‌پرداخت که قصه‌های دیگری داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به عنوان دو قسمت مجزا به دنباله پایتخت۶ نگاه کنیم، باز هم نتوانست داشته‌ها و کاشته‌های این شخصیت‌ها را ادامه بدهد، تلاش شده بود قصه‌ها با ورود ماجرای کرونا بروز بشود، برای دادگاهی شدن نقی معمولی هم یک گره خیلی غیر منطقی ایجاد کرده بودند که اصلاً مطابق با چیزی که از شخصیت‌ها می‌شناختیم نبود، صمیمیت و جذابیتی که در شخصیت‌ها وجود داشت در این دو قسمت به مخاطب منتقل نشد.

عصر آزاد پیام‌های دو قسمت آخر را «بسیار مشخص و گل‌درشت» دانست و تاکید کرد: نویسندگان می‌خواستند همه آن چیزی را که در ذهن داشتند به شکل تحمیلی به داستان تزریق کنند.

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: سازندگان برای ساخت ادامه کار هیچ عجله‌ای نداشتند و فرصت داشتند که این دو قسمت را جذاب بسازند.

وی افزود: فیلمنامه دنباله پایتخت۶ خیلی ساده انگارانه است و در آن از وسواس و دقت نظر سری‌های قبلی اثری نیست، انگار خواستند در دو قسمت یک قصه‌ای بگویند که در آن هم کرونا باشد و هم پیام داشته باشد.

طنز سریال بامزه نبود

عصر آزاد با بیان اینکه شوخی و طنزی که وارد این کار شده بود اصلاً دلنشین نبود، اضافه کرد: نه طنز سریال بامزه بود و نه توانسته بود از کاشته‌های طنز سری‌های قبل استفاده درستی بکند، امتیاز سریال این بود که می‌توانست مخاطب را با شخصیت‌های آشنا و دوست داشتنی همراه کند، باید هنر و ظرافت و هوشمندی بیشتری به خرج می‌دادند تا این دو قسمت مخاطب پسندتر باشد، این بازیگران نشان داده‌اند که توانایی دارند، کارگردانی سیروس مقدم هم ثابت شده است، نمی‌دانم چرا فیلمنامه قوام پیدا نکرده و درامش ساده انگارانه و طنزش سطی و شعاری بود.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با تاکید بر اینکه جای خالی زنده‌یاد خشایار الوند به عنوان نویسنده احساس می‌شد، گفت: نویسندگان پیش‌تر یک موضوع سفارشی مثل مواجهه با داعش را تبدیل به یکی از فصل‌های جذاب پایتخت کردند، اما وسواس و دقت نظر و ظرافتی که در پرداخت داستان‌های قبلی وجود داشت، این دفعه دیده نمی‌شد.

این منتقد سینما و تلویزیون درباره دلایل ساخته شدن دنباله پایتخت۶ اظهار کرد: نمی‌دانم چه لزومی داشت این دو قسمت را بسازند، وقتی در ماه اسفند تکرار فصل ۶ سریال را پخش می‌کنند، مخاطب انتظار دارد ادامه آن داستان را ببیند، اما خودشان این قرار را بر هم زدند، چون داستان را در زمان یک سال بعد دنبال کردند، اصلاً نمی‌شود گفت این دو قسمت ادامه فصل ۶ است.

وی گفت: شاید می‌خواستند به خاطر این دو قسمت بودجه‌ای از سازمان صداوسیما بگیرند، به هر حال این دو قسمت به هیچ وجه کیفیت و جذابیت قسمت‌های قبلی را نداشت و نتوانست انتظار مخاطب را برآورده کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 483191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.