به گزارش خبرنگار ایمنا، سه روز پیش بهروز شجاعی، روزنامهنگار عکسی که از ایستگاه مترو انقلاب اصفهان گرفته بود را توئیت کرد و نوشت: "ایستگاه مترو باید همینقدر قشنگ باشه! "
این توئیت به شکل گستردهای در این سه روز بازنشر شد و از کاربران داخلی تا خارجی برروی آن نقد و نظر نوشتند؛ چند کاربر از کشورهای عربی عکسهای متروی اصفهان را دست به دست کردند و با تعجب از پیشرفت این مد حملونقلی در کشوری که با مشکلات اقتصادی و تحریم مواجه است نوشتند و از نبود مترو در شهرهایشان گلایه کردند.
برخی دیگر ایستگاه انقلاب را کنار ایستگاههای زشت و زیبای مترو نیویورک گذاشتند و دست به مقایسه زدند.
کاربر دیگری بود که از وجود این سازه در اصفهان استقبال کرد و نوشت: "نه تورنتوه، نه پاریس و استکهلم ایستگاه مترو اصفهان باعظمتمونه، حاصل اعتماد به جوان ایرانی."
باربد هم توئیت زد: "مترو پاریس / آمستردام رو دیدم. واقعاً واقعاً بینظیره متروی اصفهان اصلاً قابل مقایسه نیست. دستشون طلا"
کاربر دیگر نوشت: "از لحاظ ساخت منطقی و مهندسی من وقتی مترو اصفهان رو سوار شدم در مقایسه با تهران واقعاً مشخص بود که براش بیشتر فکر شده"
زیبایی ایستگاه مترو باعث شد مرضیه توئیت بزند: "چرا شهردار اصفهان کاندید ریاست جمهوری نمیشه؟ مترو رو حال میکنید؟ "
ملیکا هم تصویری از یکی از ایستگاههای متروی اصفهان که بازطراحی از پلهای تاریخی این شهر بوده را به اشتراک گذاشته و نوشت: "و این معماری بینظیر ایستگاههای مترو اصفهان."
البته نمیتوان از مترو اصفهان حرف زد و دغدغه میراث معماری این جهان شهر را نداشت تا اصفهان در کنار زیبایی سازههای جدید، زیبایی کهن خود را نیز حفظ کند؛ سعید طلوعیان در صفحه توئیتر خود نوشت: "عنصر هویت یکی از مهمترین مفاهیم جهتدهنده به سامان شهری است (در حقیقت باید باشد چون امروزه نیست و با شهرسازی و شهرهای بیهویت مواجهیم) اینجا مترو اصفهان است؛ جایی که شهرسازی با هویت درهم آمیخته در مدیریت شهری انسان محور یکی از مهمترین مولفهها، تجلی هویت در شهرسازی است."
کاربر دیگری نیز نوشت: "قشنگی مترو ملاک نیست ارزش اصلی مترو به لحاظ معماری در شهرهایی مانند اصفهان این است که باعث آسیب به بافت تاریخی شهر نشود، از پایه پلها تا مناره و کفپوش خیابانها. ساخت مترو ناپلی تنها برای حفظ بافت تاریخی شهر سالهاست که ادامه دارد. یکی از بزرگترین مترو موزههای جهان که گاه تا عمق ۷۰ متر میرسد.
توضیح بدهم که برای آسیب نزدن به بافت تاریخی شهر و اشیا باستانی کشف شده گاهی تا عمق ۷۰ متری پله دارد برای رسیدن به مسیر مترو. چند وقت قبل یک کشتی رم باستان یکپارچه از زمین بیرون آمد که همانجا در محل شرایط نگهداریش فراهم شد. اصفهان شبیه فلورانس است پر از پل و بنای قدیمی حیف که ویران شود."
البته این دغدغه که از مدتها پیش مطرح بوده را شهردار اصفهان چندی پیش در پاسخ به کاربری در توئیتر که درباره اجرای خط دو متروی اصفهان نوشته بود: " تو رو خدا دو تا نقشه بردار درست و حسابی بگیرید دوباره مثل خط یک کج تونل نزنید سر از منارجنبان در بیارید." پاسخ داده بود.
قدرتالله نوروزی نوشته بود: "مشکل در خط اول ارتباطی با نقشه بردار نداشت. در خط دوم در سه فاز احداث تونل، هم از نظر سرعت اجرا و هم کیفیت شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود."ابزارک دلبری متروی اصفهان در توئیتر تصویر
نظر شما