به گزارش ایمنا، بتول گندمی در مراسم افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه سعدی خط دو قطار شهری، اظهار کرد: سال ۹۶ که شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد گفته بودند خط دو تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است اما یکی از مشکلات ترخیص واگنها بود که نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بود بنابراین پیشنهاد شد خط را ببندیم و مسافرگیری را متوقف کنیم.
وی افزود: شرایط اقتصادی متحول و دلار چهار هزار تومانی بیش از ۲۰ هزار تومان شد، بانکها و پیمانکاران طلبکار بودند، آذرماه گفتند فقط میزانی پول داریم که دستمزد بدهیم و شهر را همینگونه نگه داریم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: سعی کردیم مشکلات امنیت این خط را در اولویت حل کنیم. آسانسور، پله برقی و جت فن اولین اقداماتی بود که انجام شد. یکهزار میلیارد تومان هر سال برای مترو در نظر گرفتیم در صورتی که کل خط قرار بود کمتر از یکهزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار نفر ممکن بود بیکار شوند اما نگذاشتیم، این اقدامات جای قدردانی دارد.
نظر شما