به گزارش ایمنا، سیدکمال هادیانفر در پانزدهمین همایش رؤسای پلیس راهور، اظهار کرد: ۷ هزار و ۶۰۰ دست افزار در اختیار همکاران در سطح جاده و راهها قرار گرفته است و سالانه ۳۰ میلیارد تومان قبض کروکی صادر میشد که با سیستمی شدن کروکیها در این زمینه صرفه اقتصادی انجام شد.
رئیس پلیس راهور افزود: در ۲۳۶ هزار کیلومتر راههای کشور پلیس راه و در ۴۷ هزار و ۸ شهر توسط پلیس راهور مدیریت شده و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات نیز از دیگر مأموریتهای راهور است.
وی گفت: همه دنیا شاخصهایی برای تصادفات بر اساس جانباختگان دارند ۳۱ درصد کاهش را پیشبینی کردیم که روند از سال ۸۵ با ۲۸ هزار کشته بود و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مصدوم میشدند با حمایتهای صورت گرفته در چند سال آخر جانباختگان کاهش یافته و سالانه به ۲۷ هزار و ۳۵۵ هزار معلول رسیده است که ۱۵ درصد دچار قطع عضو شدهاند.
هادیانفر به زیان مادی و معنوی تصادفات اشاره کرد و گفت: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به صورت سیستمی ترافیک را مدیرت کنیم.
رئیس پلیس راهور تصریح کرد: با ۳۵ میلیون وسیلهای که در کشور وجود دارد و ۳۲ درصد آن در سن فرسودگی است، خطر تصادفات آن روز به روز افزایش مییابد که این موضوع با ۴۴ میلیون راننده که در کشور فعال هستند بسیار جدی است.
وی با اشاره به مشکلات تحریمها، افزود: با حمایت دولت یک هزار و ۷۶ دستگاه خودرو جدید به حوزه پلیس راه تزریق کردیم که حاصل آن ۹۳۵ درصد دستگاه نوسازی شده است.
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه شرایط به گونهای است که با ۳۶ هزار نیرو و ۲۳۶ هزار راه کشور که ۴۵ کیلومتر راه اصلی است، تصریح کرد: ۱۲ درصد کشتهها در راههای روستایی اتفاق میافتد و ناگزیر هستیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.
هادیانفر گفت: بعد از دو سال افزایش در آمار جانباختگان در سال ۹۸ یک و چهار دهم کاهش داشته و امسال نیز کمتر از ۳۰ درصد در ترددها بوده است. اسفند سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد در جادهها داشتیم اما کاهش اثربخشی در شاخصهای دیگر مشاهده شده است.
نظر شما