با افتتاح آزادراه غدیر، تهران نفس می‌کشد

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز یا همان آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است. نقاط تبادلی متعددی در این پروژه وجود دارد دارد و پیرامون آن امکانات لجستیکی دیده می‌شود و حمل و نقل بار از این مسیر عبور داده خواهد شد که در این صورت تهران می‌تواند نفس

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در برنامه ویدئو کنفرانسی افتتاح آزادراه غدیر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر هدیه دولت به مردم است و تمام این پروژه با این عظمت در این دولت ساخته شده است.

وی ادامه داد: آزادراه غدیر در اسفند ماه ۹۴ کلنگ زنی شد و امروز در اسفند ماه ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه سالانه به طور متوسط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اظهار داشت: این میزان پیشرفت فیزیکی یک رکورد در پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: روزانه ۳ هزار نفر به صورت دو شیفت در این پروژه مشغول به کار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز یا همان آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است، گفت: نقاط تبادلی متعددی در این پروژه وجود دارد دارد و پیرامون آن امکانات لجستیکی دیده می‌شود که حمل و نقل بار از این مسیر عبور داده خواهد شد که در این صورت تهران می‌تواند نفس بکشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور سرمایه گذاران در پروژه‌های زیر ساختی ادامه داد: این پروژه آزادراهی با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا و سهم ۳۰ درصدی دولت به سرانجام رسیده است.

اسلامی از کلنگ زنی آزادراه ابراهیم خلیل‌الله خبر داد و گفت: از انتهای آزادراه غدیر در ورامین، آزادراهی به طول ۹۰ کیلومتر تا پردیس ساخته خواهد شد که با ساخت این مسیر آزادراهی گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می‌شود را رفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ساخت آزادراه ابراهیم خلیل الله بار سنگینی که از شریف آباد به سمت افسریه وجود دارد به سمت شمال و جنوب توزیع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر از شرق پارچین می‌گیرد و گره ترافیکی در این مسیر توزیع خواهد شد.

اسلامی با اشاره به رشد مسیر آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در حالی که طول آزادراه‌های کشورمان در ابتدای سال ۹۲ چیزی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود در پایان دوره خدمت این دولت به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد که به معنای رشد ۵۰ درصدی شبکه آزادراهی است.

وی ادامه داد: همچنین طول مسیر بزرگراهی کشورمان در این مدت رشد حدود ۶۰ درصدی داشته و طول شبکه آزادراهی با افزایش ۸ هزار کیلومتری به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده است یعنی در این مدت به طور متوسط روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این در حالی است که در زمان انقلاب طول پروژه‌های بزرگراهی کشورمان صفر بوده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 477501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    درود فراوان همه سازندگان دستان درد نکند