به گزارش ایمنا، سرهنگ احسان مؤمنی، اظهار کرد: یکی از علتهای وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی است و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات شهر تهران مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی میباشد.
وی ادامه داد: برابر ماده ۱۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در راههای خط کشی شده وسایل نقلیه مکلف هستند بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند. در صورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری رانندگان باید با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در صورتی که وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی باعث کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی میگردد و حتی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی نیز میگردد و وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی نمایند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد میشود و همه همه از رانندگی خود لذت میبرند و حوادث هم کاهش پیدا میکند.
وی افزود: بیشترین آمار مربوط به تصادفات و تغییر مسیرها مربوط به موتورسیکلت سواران است که در حین حرکت و بخاطر فرار از ترافیک اقدام به تغییر خط حرکتی مینمایند و حادثهای را به وجود میآورند و بیشترین نقاط و محلهایی که ما اینگونه حوادث را داریم در خروجی از محورهای بزرگراهی است که راننده با مشاهده خروجی اقدام به تغییر مسیر ناگهانی مینماید و حادثهای را رقم میزند.
این مقام انتظامی ادامه داد: وی از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران خواست که تابلوهای هدایت مسیر را قبل از خروجیها در فاصله مناسب قرار دهند تا رانندگان به راحتی بتوانند مسیر خود را تعیین نمایند چرا که یکی از علتهای تغییر مسیر حفرهها و چالههایی است که خصوصاً بعد از بارندگیها ایجاد میشود. مسئولین مربوطه نسبت به رفع این چالهها و مرمت آسفالت اقدام کنند تا شاهد کاهش تغییر مسیر و کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهری باشیم.
وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی حتماً از راهنما استفاده کنند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، بعد با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر کنند و همچنین در هنگام خروج از محورهای بزرگراهی در فاصله ۱۵۰ متر قبل از خروجی در منتهیالیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه نمایند.
نظر شما