به گزارش ایمنا، منصور درویشی با اشاره به بومیسازی تجهیزات مترو قم، اظهار کرد: بومیسازی تجهیزات مترو قم با حمایت توان داخلی در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه بابت توسعه و تکمیل خطوط ریلی سالیانه میلیونها دلار ارز از کشور خارج میشود، تصریح کرد: این در حالی است که اگر مطابق با منویات مقام معظم رهبری از مهندسان ایرانی و صنایع داخلی حمایت شود امکان بومیسازی و تولید اکثر تجهیزات در داخل کشور وجود دارد.
درویشی افزود: مترو قم جز پروژههایی است که در بومیسازی تجهیزات و استفاده حداکثری از توان داخل پیشگام شده بهنحویکه با اتکا بر دانش فنی و اعتماد به شرکتهای داخلی نخستین سوزن و کراس آور ۱۰۰ درصد ایرانی در داخل کشور تولید شد و در آزمایشات پیش رو نیز استانداردهای لازم را کسب کرد.
وی ادامه داد: کارشناسان سازمان قطار شهری با همکاری دانشگاه اصفهان در زمینه ارتعاشات خطوط ریلی مطالعاتی را انجام دادند که علاوه بر سبکسازی بخش روسازی متروی قم منجر به صرفهجویی هزار میلیارد ریالی در پروژه شد و این اقدام ارزنده در جای خود قابلتقدیر و ستایش است.
نظر شما