پرسپولیس ۱ - ذوب‌آهن ۱/ رستگاری ده نفره گاندوها در آخرین دقایق

پرسپولیس و ذوب‌آهن در مصافی حساس رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که دو تیم به تساوی رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در آخرین دقایق شاگردان رضایی از شکست فرار کرده و بازی را به تساوی کشاندند تا دست سرخ‌ها از سه امتیاز دیگر کوتاه بماند.

معوقه هفته ششم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: امید عالیشاه (دقیقه ۱۷- برای پرسپولیس) - میلاد جهانی (دقیقه ۹۰- برای ذوب‌آهن)

اخطار: سعید آقایی (دقیقه ۹- از پرسپولیس) - میلاد جهانی (دقیقه ۱۶- از ذوب‌آهن) - مهرداد قنبری (دقیقه ۳۵- از ذوب‌آهن) - سیامک نعمتی (دقیقه ۵۶- از پرسپولیس) -کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۶۱- از پرسپولیس)

اخراج: عبداله حسینی (دقیقه ۸۸- از ذوب‌آهن)

پرسپولیس تهران: حامد لک، امید عالیشاه (محمد مهدی‌خانی)، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۷۰- میلاد سرلک)، احسان پهلوان، مهدی عبدی (دقیقه ۶۰- آرمان رمضانی)، وحید امیری، سعید آقایی، سیامک نعمتی

سرمربی: محمود فکری‌

ذوب‌آهن اصفهان: شهاب‌الدین گردان، وحید محمدزاده، قاسم حدادی‌فر (دقیقه ۵۴- عرفان پورافراز)، سید عبداله حسینی، علی دشتی، میلاد جهانی، مهرداد قنبری، ابولفضل عکاشه (دقیقه ۵۴- حسین شنانی)، دانیال مؤمنی (دقیقه ۷۳- ایوان مارکوویچ)، فرشاد محمدی مهر، محمد سلطانی مهر (دقیقه ۹۰+۴- مسعود ابراهیم‌زاده)

سرمربی: رحمان رضایی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

ذوبی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی روی دروازه پرسپولیس فشار آوردند. شاگردان گل‌محمدی خیلی زود توپ و میدان در خانه را تصاحب کردند و به سمت دروازه حریف یورش بردند و حملات پرتعداد پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۱۷ بالاخره جواب داد و روی کرنر ارسالی و خروج ناقص شهاب گردان، عالیشاه توانست به راحتی قفل دروازه حریف را باز کند.

پس از گل نیز تب و تاب مسابقه کم نشد و سرخ‌ها برای افزایش اختلاف، و ذوبی‌ها برای جبران نتیجه تلاش کردند. شاگردان رحمان رضایی برای دقایقی دوباره توپ و میدان را تصاحب کردند اما پرسپولیسی‌ها خیلی زود نبض مسابقه را پس گرفته و روی دروازه ذوب‌آهن برای رسیدن به گل دوم فشار آورد. با این حال در واپسین لحظات نیمه نخست ذوبی‌ها این فرصت را داشتند تا روی حرکتی تمرین شده به گل برسند اما بی‌دقتی مهاجمان، باز هم آن‌ها را ناکام گذاشت تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

شاگردان رضایی نیمه دوم را نیز بهتر آغاز کرده و برای جبران پا به میدان گذاشتند. سرخ‌پوشان کاملاً عقب نشسته و این ذوبی‌ها بودند که در نیمه غربی ورزشگاه آزادی به دنبال خیمه زده و به دنبال جبران گل خورده بودند. هر چه از زمان بازی می‌گذشت، این سفیدپوشان اصفهانی بودند که فشار را روی دروازه حریف افزایش می‌دادند.

در ادامه بازی به تعادل کشیده شد و جریان مسابقه به وسط زمین کشیده شد. ذوب‌آهن در دقیقه ۹۰ روی ضدحمله و توسط میلاد جهانی بازی را به تساوی کشاند تا دقایق باقی‌مانده جذاب دنبال شود و هر دو تیم موقعیت‌های برای زدن گل در وقت‌های تلف شده داشتند که بی‌نتیجه ماند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۱۷- امید عالیشاه) - کرنر ارسالی نورالهی با خروج اشتباه گردان و دفع ناقص او همراه شد تا عالیشاه توپ برگشتی را به تور دروازه ذوب‌آهن بچسباند.

۱-۱ (دقیقه ۹۰- میلاد جهانی) - ضد حمله سریع ذوبی‌ها باعث شد تا مدافعین سرخ‌پوش عقب بمانند و پاس در فضا خالی برای میلاد جهانی باعث شد تا با ضربه‌ای بازی را به تساوی بکشاند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- ضربه ایستگاهی میلاد جهانی را حامد لک با مشت از دروازه دور کرد.

دقیقه ۱۳- شوت پرسپولیسی‌ها در میانه راه به مدافعین این تیم برخورد و به شکلی خطرناک توپ از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- نفوذی پرسپولیسی‌ها از سمت چپ و ضربه آن‌ها را گردان به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۴- نفوذ سرخ‌ها از سمت چپ و ارسال امید عالیشاه از شهاب گردان رد شد اما ضربه سر عبدی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۳۵ در حالی که پاس بازیکنان پرسپولیس با سر مهاجم این تیم را در موقعیت تک به تک قرار می‌داد، مهرداد قنبری با دست مانع از این اتفاق شد.

دقیقه ۳۶- ضربه ایستگاهی نورالهی از فاصله نزدیک و به شکل زمینی را گردان سیو کرد.

دقیقه ۴۴- کاشته تمرین شده ذوبی‌ها روی دروازه در فضا خالی و در حالی که مدافعین پرسپولیس مراقب محمدی‌مهر نبودند به او رسید و پاس تند و تیز این بازیکن به روی دروازه پرسپولیس را سفیدپوشان ذوب‌آهن نتوانستند وارد دروازه لک کنند.

دقیقه ۵۲- ارسال بازیکنان ذوب‌آهن به محوطه جریمه با بر گردون ناقص علی دشتی در چند قدمی دروازه به سلطانی‌مهر رسید و ضربه او با فاصله اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱- ضربه سر دشتی به شکلی خطرناک از بالا دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳- کاشته تماشایی میلاد جهانی در حالی که لک کاملاً تسلیم شده بود، با فاصله‌ای بسیار اندک از دروازه سرخ‌ها به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۱- نفوذ و شوت پرسپولیسی‌ها از میان پاهای گردان رد شد اما رمضانی نتوانست در ادامه توپ را وارد دروازه کند.

نکات ویژه:

* پیش از مسابقه مراسیم یادبودی برای سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

* روی سکوها طرحی با عنوانی انگلیسی به معنا "ما خاص هستیم" با کنایه به سایر تیم‌ها حضور داشت.

* در دقیقه ۸۸ مهاجم ذوب آهن و گلر پرسپولیس برای تصاحب به جدال هم رفتند که این صحنه با خطا عبداله حسینی روی لک و آغاز درگیری‌ها همراه بود که در نهایت، داور بازیکن ذوب را اخراج کرد.

کد خبر 465549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.