پرسپولیس - ذوب‌آهن/ طلسم نبردن رحمان و شکست‌ناپذیری یحیی؛ با هم ذوب خواهد شد؟

پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت 15 امروز(پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۵ امروز - ۱۱ دی ماه - در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود شاگردان یحیی پس از توقف در قائم‌شهر، حالا به دنبال کسب سه امتیاز شیرین داخلی پس از ناکامی در فینال آسیا هستند. آن‌ها اگر چه عصر امروز نیز کار آسانی برابر ذوب‌آهن نخواهند داشت اما هفته‌های آینده رقبایی دشوارتر انتظار یحیی و شاگردانش را می‌کشند و کار سرخ‌پوشان برای امتیازگیری در دیدارهای آتی چندان آسان نیست. آن سوی میدان ذوبی‌ها که در فصل جاری ریسک بزرگی کرده و سکان هدایت‌شان را در اختیار رحمان رضایی که پیش از این هیچگاه مربیگری در تیم‌های لیگ برتری را تجربه نکرده قرار دادند، حالا اوضاع خوبی در جدول نداشته و با ۱۵ امتیاز، در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند و خطر سقوط کاملاً روی دوش نماینده اصفهان سنگینی می‌کند.

هفته‌های سخت در انتظار یحیی و شاگردان

پرسپولیس از برگزاری لیگ قهرمانان فصل گذشته به شکل فشرده نهایت استفاده را برد و با ارائه نمایش خیره کننده‌، راهی فینال لیگ قهرمانان شد اما چند هفته در حالی که در دیدار نهایی برای دقایقی از حریف پیش افتاده و فاصله چندانی با لمس جام آسیا نداشت، مغلوب اولسان هیوندای کره‌جنوبی تا یک بار دیگر دست‌شان از جام این تورنمنت قاره‌ای کوتاه بماند. با این وجود چند دیدار سرخ‌پوشان پایتخت پیش از عزیمت به دوحه برای فینال لغو شد تا در شرایطی که بسیاری از تیم‌ها ۹ مسابقه در لیگ برگزار کرده‌اند، پرسپولیس تنها ۵ بازی لیگ را به میدان رفته است.

آن‌ها هفته قبل در حالی که امیدوار بودند با دست پر از مصاف با نساجی باز گردند، به دلیل زمین نامساعد قائم‌شهر به سختی در واپسین دقایق از شکست گریختند. از طرفی شاگردان یحیی گل محمدی هفته‌های بسیار سختی را پیش رو دارند. آن‌ها سه‌شنبه هفته آینده میزبان دیگر تیم ایرانی یعنی سپاهان مدعی هستند و پس از آن ۲۲ دی ماه، باید در دربی مقابل استقلال صف‌آرایی کنند. بعد از نیز کار پرسپوولیسی‌ها آسان نشده و برای چهارمین هفته پیاپی در ورزشگاه آزادی میزبان رقیبی دشوار هستند و باید از نکونام و شاگردانش پذیرایی کنند. بعد از مصاف با فولاد، سرخ‌ها دو دیدار خارج از خانه را تجربه خواهند کرد که در حساس‌ترین بازی، میهمان تراکتور در تبریز خواهند بود.

ما خاص هستیم!

با اعلام برنامه عجیب هفته‌های آینده توسط سازمان لیگ، صدای اعتراض بسیاری از تیم‌ها بلند شد. از نساجی و ذوب‌آهن گرفته تا گل‌گهر و فولاد و سایر تیم‌ها، نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ معترض شدند. آن‌ها معتقدند برنامه لیگ کاملاً مطابق میل پرسپولیس است و اگر چه به نظر می‌رسید با لغو سه دیدار سرخ‌ها پیش از فینال، آن‌ها پس از بازگشت با دیدارهای فشرده‌ای روبرو باشند که البته این طور نشده است. پرسپولیس طبق برنامه جدید هر شش روز یک بار به مصاف رقبا خواهد رفت و حتی در ۴ دیدار پشت سر هم از تهران خارج نمی‌شود؛ این در حالی است که تیم‌هایی مانند سپاهان و فولاد، ۴ مسابقه متوالی‌شان را میهمان خواهند بود.

به همین منظور بسیاری از تیم‌های معترض با به کار بردن واژه تیمی "خاص" به پرسپولیس کنایه زده و از حمایت‌های ویژه برای این تیم تهرانی سخن گفتند. کانون هواداران باشگاه پرسپولیس نیز در اقدامی جالب در جواب معترضان، تصویری موزاییکی با عبارت "We are special" به معنا "ما خاص هستیم!" را طراحی کردند تا به این ترتیب به دیگر تیم‌های لیگ برتری و شاید ذوبی‌ها که از پیشگامان این اعتراض بودند، کنایه زده باشند.

کش و قوس‌های پرسپولیس-ذوب‌آهن

یکی از نکات جالب دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس، تعویق عجیب و غریب آن در تاریخ مقررش بود. این مسابقه که قرار بود ۲۲ آذر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با ابتلاء تعداد زیادی از بازیکنان ذوب‌آهن به کرونا، شرایط سختی پیدا کرده بود اما سازمان لیگ با درخواست چندین باره سبزپوشان اصفهانی مخالف کرد تا این تیم مجبور به سفر با پروازی چارتر به تهران شود اما پیش از عزیمت در فرودگاه مشخص شد تست قاسم حدادی‌فر که در تمرینات کنار سایرین بوده مثبت شده و به این ترتیب قادر به همراهی نخواهد بود.

نگرانی‌ها به این دلیل بالا رفت ولی حتی نشست خبری پیش از بازی دو تیم به شکلی عادی برگزار شد. درست لحظاتی پس از بامداد روز مسابقه بود که یکی از مسئولان ذوب‌آهن خبر از لغو بازی داد. اگر چه از نظر پروتکل‌های بهداشتی قطر این اتفاق به نفع پرسپولیسی‌ها به نظر می‌رسید، اما با بازگشت‌شان از دیدار فینال به لغو این دیدار معترض و خواستار سه بر صفر شدن مسابقه شدند.

ذوب‌آهن؛ تیم تساوی‌ها!

ذوب‌آهن با رحمان رضایی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. آن‌ها از ۷ دیدارشان در فصل جاری تنها ۵ امتیاز به دست آوردند و همین امر، باعث حضورشان در یک قدمی سقوط به دسته پایین‌تر شده است. البته شاگردان رضایی فوتبال خوبی را به زعم کارشناسان نمایش می‌گذارند و در نتیجه‌گیری دچار مشکل هستند. آن‌ها اگر چه اشتباهات مکرر داوری و دست و پنجه نرم کردن با کرونا را پیش رو گذاشتند، اما هنوز موفق به پیروزی در هیچ دیداری نشده‌اند.

نکته جالب اینجا است که تعداد شکست‌های ذوب‌آهن حتی از گل‌گهر مدعی این فصل نیز کمتر است و تنها مساوی‌های پر تعداد، پاشنه آشیل ذوبی‌ها شده است. با این وجود ذوب‌آهن همچنان از سرمربی جوانش حمایت کرده اما باید دید این حمایت‌ها از رضایی تا چه زمانی طول خواهد کشید. او امروز فرصتی استثنایی را در اختیار دارد تا با غلبه بر پرسپولسی که هنوز شکستی را تجربه نکرده، طلسم نبردنش را به شیرینی هر چه تمام‌تر به پایان برد.

کد خبر 465498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.