به گزارش ایمنا، محمدرضا سیفی اظهار کرد: با توجه به کم بودن تعداد دانشآموزان عشایر و تحصیل آنها در مناطق سفید، بیشتر آموزش آنها به صورت حضوری انجام شد و آنها به صورت حضوری در آزمونها شرکت میکنند.
وی با بیان اینکه دانشآموزان عشایر در سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند، افزود: مدرسه عشایری به مدرسهای گفته میشود که ۵۰ درصد آن از دانش آموزان عشایر تشکیل شده باشد، به همین دلیل زیر نظر سازمان عشایر فعالیت میکنند.
کرونا در دانشآموزان عشایر دیده نشده است
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا کنون آموزش و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری صورت گرفته است و موردی از ابتلاء به کرونا در میان دانشآموزان عشایر دیده نشده است.
سیفی افزود: به منظور تسهیل در دسترسی برای آزمون زمان آموزش در مدارس عشایری به گونهای برنامه ریزی شده که کمتر از زمان مقرر در برنامه درسی نباشد.
وی خاطرنشان کرد: تسریع مدت زمان آموزش مدارس عشایری با تشکیل و فعالیت مدارس به صورت یک نوبت در دو وقت (صبح و بعد از ظهر) یا دایر شدن مدارس در روز پنجشنبه جبران میشود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ارزشیابی تحصیلی در نوبتهای پایانی بر اساس از شورای برنامه برنامهریزی استان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق عشایری برگزار میشود و بر این اساس ممکن است که در یک مکان زودتر یا دیرتر امتحانات آغاز شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، از میان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت عشایری، بیش از ۱۸۵ هزار نفر دانشآموز هستند که در ۶ هزار و ۱۳۲ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۲۷ کلاس درس تحصیل میکنند. همچنین اینکه به گفته مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، ۸۰ درصد دانشآموزانی که از ۲۷ اردیبهشت ماه سال تحصیلی گذشته در مدارس حضور یافتند، از مناطق عشایر و روستایی بودهاند. دانش آموزان عشایر و روستایی که به تلویزیون و اینترنت دسترسی نداشتند تا از آموزشهای مجازی بهره مند شوند، از ۲۷ اردیبهشت ماه در مدارس حضور یافتند و آموزش دیدند.
نظر شما