به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجب صلاحی امروز _سه شنبه دوم دی ماه ۹۹، در جلسه سرمایهگذاری، برنامهریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای شهری استان، اظهار کرد: شهرهای جدید گاهی با توجه به شرایط به نوعی شهر، خوابگاهی محسوب میشود در حالی که باید ارتباط بین شهرهای مادر و شهرهای جدید تسهیل شود.
وی افزود: یکی از راهکارهای تحقق این مهم اجرای قطارهای حومهای است که همواره در تمام شهرهای دنیا مورد توجه بوده است.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تأکید کرد: وقتی شهروند ساکن شهرهای جدید اطمینان داشته باشد با پیمودن ۲۰ دقیقه مسیر بوسیله قطار حومهای به مرکز شهرِ مادر، دسترسی پیدا میکند، انگیزه کافی برای اسکان در شهرهای جدید را خواهد داشت.
وی با اشاره به حمایت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از اجرای قطارهای حومهای، خاطرنشان کرد: از محل تبصره ۱۹ و اوراق مشارکت به شرط آنکه چارچوبهای قانونی آن تشکیل، مجوزهای لازم ماده ۲۳ از دولت دریافت و ردیف اعتباری برای آن تعریف شود، میتوانیم از طریق اوراق مشارکت و از محل تبصره ۱۹ کمکهای لازم را در این راستا انجام دهیم.
به گزارش ایمنا، سال ۸۵ قانون حمایت از حمل و نقل ریلی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر تصویب شد که به موجب این قانون مقرر شد که دولت از منابع خوش به این امر کمک کند و در سال ۸۶ قانون دیگری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی و مدیریت مصرف سوخت مصوب شد که در آن قانون، دولت و شهرداریها مکلف شدند که خدمات ریلی و حمل و نقل عمومی را بهینه سازی و توسعه دهند.
در ماده ۷ این قانون آمده که ۷۵ درصد حمل و نقل درون شهری باید به سمت حمل و نقل همگانی سوق داده شود که در شهرهای کشور به استثنای تهران، قرار شد ۴۰ درصد از حمل و نقل عمومی توسط اتوبوس و مینی بوس، ۲۵ درصد توسط تاکسی و ۱۰ درصد هم سهم توسعه حمل و نقل ریلی شود.
نظر شما