به گزارش ایمنا، جلال قربانی با گرامیداشت روز ۲۶ آذر «روز ملی حمل و نقل» ، گفت: شهر مشهد با توجه به وجود مضجع شریف امام هشتم شیعیان یکی از مقاصد پر رفت و آمد در صنعت گردشگری و زیارت کشور است.
وی با بیان اینکه پایانههای مسافربری شهر مشهد با جابجایی بیش از ۵۰ درصد مسافر سهم بسزایی در حمل و نقل زائران ایفا میکند، افزود: مدیریت شهری مشهد در سالهای گذشته تلاش کرده با توسعه خدمات و افزایش امکانات گامهای مؤثری در افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بردارد.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از مهمترین این پروژهها اجرای طرح اصلاح الگوی ارائه خدمات مسافری با تکیه بر توسعه فناوریها و حرکت در چهارچوب شهر هوشمند و با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان و انجمن صنفی شرکتهای مسافربری است.
وی به ضرورت اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانههای مسافربری مشهد به ویژه پایانه مسافربری امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: انجام صحیح فرهنگ میزبانی، میزان ترددها در طول سال، ایجاد شرایط ویژه با شیوع ویروس کرونا و لزوم برنامه ریزی و ایمن سازی سفرهای بین شهری، از جمله ضرورتهای اجرای این طرح بوده است.
قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقداماتی از قبیل خرید بلیت اینترنتی – فاصله گزاری اجتماعی در اتوبوسها – ضدعفونی و ایمن سازی ناوگان - حرکت به موقع اتوبوسها – ایجاد تهویه مناسب و رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری به نظر میرسد که با اجرای این طرح موارد به موقع عملیاتی میشود.
وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانهها، کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از وجود واسطهها در چرخه خدمات، سردرگمی و نابسامانی و آشفتگی که در سنوات قبل در سطح پایانههای مسافربری برای مسافران به وجود میآمد با تمرکز خدمات و راهنمایی آنها و دسترسی سریع به قسمتهای مورد نیاز را بر طرف میکند.
قربانی گفت: با اجرای این طرح مسافران بدون مراجعه حضوری به پایانههای مسافربری میتوانند بلیت سفر خودشان را تهیه کنند؛ البته در صدد هستیم مسافر را طوری در این چرخه به ثبات برسانیم که هم زمان با حرکت از مبدا بلیت برگشت خودش را تهیه کند.
وی با بیان اینکه با اجرای فاز نهایی این طرح، فروش بلیت در پایانهها ممنوع و تنها افراد دارای بلیت با عبور از گیت و با همراه داشتن کارت ملی اجازه ورود به سالن انتظار و سکوهای سوار شدن به اتوبوس را دارند، ادامه داد: برای پاسخگویی به مسافران نیز میز خدمتی را در محل انجام طرح با حضور نماینده ارگانهای مختلف از جمله انجمن صنفی شرکتهای مسافربری – نماینده سازمان پایانههای مسافربری و … اختصاص داده شده است.
نظر شما