به گزارش ایمنا، مهدی اسماعیلی در مورد درخواست انجمن مددکاران اجتماعی برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند دانشآموزان نیازمند اظهار کرد: درخواست انجمن مددکاران اجتماعی از ادارههای مختلف نظیر کمیته امداد و بهزیستی، برخی از بانکها، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان در مورد کمبود تجهیزات آموزشی از تبلت تا گوشی همراه، جلساتی تشکیل شد و این موضوع مطرح شده اما هنوز هیچ نتیجه و خبری در این راستا نیست.
نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست انجمن مددکاران اجتماعی در جهت کمک خرید گوشی هوشمند و تبلت برای سه میلیون دانشآموز فقط طرح موضوع شده و نیازمند زمان است تا مشخص شود هر دستگاه چه میزان توانایی کمک کردن به آموزش و پرورش در این شرایط را دارند.
وی ادامه داد: در برآورده آماری از تعداد دانشآموزان نیازمند احتمال دارد که این تعداد بیشتر هم باشد، در این بین بماند مشکلات اینترنتی که دانشآموزان دارند و هر روز خبری از این جنس اخبار در راستای نبود اینترنت و گوشی هوشمند میشنویم، بر همین اساس دولت باید بیش از گذشته به این موضوع بپردازد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: از بین بردن فقر یکی از ملزومات حاکمیت است، باید تمام سازمانها همکاری لازم را با هم داشته باشند تا فقر را در جامعه ریشهکن کنند، کشور ما به لحاظ منابع کشوری ثروتمند است با توزیع نامناسب اعتبارات روبهرو است به ویژه در حوزه فقر آموزشی امیدواریم خیران مدرسهساز امروزه به فقر آموزشی در قالب خرید تبلت و گوشی همراه به کمک دانشآموزان محروم ورود پیدا کنند تا شاهد جا ماندن دانشآموزی از تحصیل نباشیم.
عضو مجمع آذربایجانشرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دانشآموزان مناطق محروم، روستاها، عشایر و حاشیهنشین از گروههایی هستند که به دلیل کمبود امکانات آموزشی لازم و ضروری از آموزش آنلاین از کلاس درس مجازی جا ماندهاند؛ هر چند آموزش و پرورش برای سر و سامان دادن و مدیریت این موضوع را اعلام کرد، کلاسهای درس در مناطق روستایی و عشایری به شیوه حضوری برگزار میشود تا دانشآموزان از آموزش جا نمانند اما هنوز تکلیف دانشآموزان حاشیهنشین شهرها و مناطق محروم که به علت نداشتن ابزار از قافله آموزش مجازی عقب ماندهاند مشخص نیست و صدا و سیما به دلیل ارتباط یک سویه عملکرد کافی در آموزش را ندارد.
منبع: فارس
نظر شما